Dünyada dijitalleşme yönüne ciddi adımlar atılıyorken, koronavirüs salgının herkesi etkisi almasıyla tüketici alışkanlıkları farklı bir boyuta evrildi. E-ticaret, sadece pandemi döneminde değil; öncesinde de pazardaki payını artırarak yükseliyordu. Ancak pandemi, iş yapış biçimlerini değiştirdiği gibi tüketicilerin de tercihlerini değiştirdi. Bunun sonucu olarak, e-ticaret pazardaki payını gün be gün artıracak gibi görünüyor.

COVID-19 salgınının patlak vermesiyle tüm dünyada, ekonomik anlamda meydana gelen olumsuz etkilerin ne kadar süreceği konusundaki belirsizlik hala devam ediyor. Birçok ülkede tamamen veya kısmen sokağa çıkma yasağının getirilmesi, COVID-19 salgınının tüketici davranışlarını önemli ölçüde değiştirmesine ve sektörün yeniden şekillenmesine yol açtı. Özellikle alışveriş merkezleri ve mağazalar, alınan tedbirlerle birlikte müşteri tercihleri sebebiyle salgından olumsuz etkilenirken, online perakendeciler satış hacmini artırarak sürekli müşteri kazanmaktadır. Tüketiciler salgın ortamında ihtiyaçlarını karşılamak için en hızlı ve pratik olan e-ticareti tercih etmeye başladı. E-ticaret, kargonun teslim alınması dışında fiziksel teması sıfıra indiren bir yöntemdir. Bununla birlikte ürüne doğrudan ulaşmak yalnızca sağlık açısından değil; pratiklik, zaman ve enerji tasarrufu gibi nedenlerden dolayı da son derecede önemlidir.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.