2019 yılında faaliyetine başlayan Akbank’ın iştiraki AkÖde, elektronik para ve ödeme hizmetleri sunmak için kuruldu. İlk ürünleri TOSLA ile kullanıcıların ödeme ve para gönderme alışkanlıklarında önemli ölçüde değişim ve etki yarattı. Özellikle, bankacılık sistemine dahil olmayan genç kitlenin finansal ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çözüm amaçlı kurulan uygulama, aynı zamanda gençler için bir sosyal platform olma özelliğini de barındırıyor. “Tosla”yı ve kurulum amaçlarını detaylarıyla açıklayan AkÖde Genel Müdürü Sitare Sezgin, geleceğe dair projelerini de bizlere anlattı.

2018 yılında Genel Müdürü olarak göreve başladığınız, Türkiye’nin ilk banka iştiraki olan E-para şirketi AkÖde’nin kuruluş amacını ve çıkış noktasını bizlere anlatabilir misiniz?


AkÖde bildiğiniz gibi bir bankanın %100 iştiraki ile kurulmuş ilk fintek. Bu açıdan hem sektör hem de kullanıcılar adına farklı bir bakış açısı getiriyor. İlk ürünü olan Tosla ise, bankacılık sistemine dahil olamayan kitlenin (daha çok gençlerin) finansal ihtiyaçlarını karşılayabilmek için kolay, hızlı ve yaratıcı çözümler üretme amacıyla yaratıldı. Eylül 2019’da “paranın sosyal hali” sloganı ile Tosla lansmanını yaptığımız bu yolculukta hedefimiz finansal kapsayıcılığı sağlamak ve bu noktada hedef kitleye finansal okuryazarlığı aşılamak idi. İlk çıkış noktamızda ulaşmak istediklerimiz 15-25 yaş arası gençler oldu. Bu kitleyi sosyalkolikler, alışverişkolikler ve oyunkolikler (gamerlar) olarak gruplara ayırdık ve onlara uygun, eğlenceli, samimi, dinamik bir ürün ortaya çıkardık. Amacımız, herhangi bir durumda ve herhangi bir zamanda oluşabilecek finansal/parasal ihtiyaçlarına onların dilinde cevap verebilmek ve sorunlarını çözebilmek idi. Bireylerin “para” ile ilişkisi bankacılık yaşı olarak belirlenen 18 yaşından daha önce başlıyor. Dijital ile büyümüş Y nesli ve dijital dünyaya doğmuş Z nesli bu bağlamda dijital dünyanın dinamikleriyle geliştirilmiş bankacılık ürünlerine ihtiyaç duyuyorlar. Bu kitleye ulaşabilmek için bankacılık sektörünün zorunlu prosedürlerini azaltmak, karmaşık ve anlaşılmaz dilini sadeleştirmek ve gençlere uygun dijital bir çözüm üretmek gerekiyordu. Farklı yaş ve özellikteki genç kitleler ile detaylı araştırmalar gerçekleştirerek birçok küresel banka ve banka dışı finansal hizmetler sunan firma ve ürünleri inceledik. Bu noktada, Tosla olarak ana vaadimiz temel finansal işlemleri sosyal bir platformda olabildiğince farklı, eğlenceli ve kolay bir şekilde kullanıcılarımıza sunmak diyebiliriz.

AkÖde ile bankacılık adına kazanılan yeni alanlar nelerdir? Söz konusu oluşumun, sektör için ne gibi katkıları olmuştur?


Türkiye’nin ilk banka iştiraki E-para şirketi AkÖde’yi kurarak çıktığımız bu yolda bankacılığa yeni yaklaşımlar getirdik. İnovatif bakış açımızla hizmet kalitemizi geliştirerek yatırımlarımızı hızlandırdık. Odaklanılabilecek çok fazla konu, geliştirilecek çok fazla çözüm var. Tüm bu gelişmeler bizim geliştireceğimiz çözümleri de etkiliyor. Benzer şekilde tüm finans ekosisteminin (bankalar, denetleyici ve düzenleyiciler, e-para kuruluşları, ödeme hizmeti kuruluşları, vb.) bakış açısının da bu doğrultuda kendini güncellemek zorunda kalacağını düşünüyoruz. Biz de pazardaki ihtiyaç ve beklentileri takip ederken, sektördeki gelişmeler ile yeni teknolojilere entegre oluyoruz. Tosla finansal bir uygulamadan bambaşka bir deneyim vaad ediyor. Öncelikle banka müşterisi olsun olmasın herkes Tosla’yı uygulama mağazalarından ücretsiz indirebiliyor ve cep numarası ya da e-mailleri ile kolayca kayıt oluyorlar. Kullanıcılar zahmetsizce ve keyifli bir şekilde para gönderirken sosyalleşme ortamından da kopmamış oluyorlar. Rehberlerinizdeki arkadaş ve ailenizden herhangi birine Tosla içinde bulunan tek tuş ile anında para gönderip para isteyebilir ve özel/keyifli notlar ile kendi grubunuz ile chat ortamı yaratabilirsiniz. Ayrıca uygulama içinde bulunan Tosla topları ile basit ve belki de sıkıcı bulunan “para gönderme” işlemini bile eğlenceli hale getiriyoruz

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.