İçinde bulunduğumuz dijital dönüşüm; tasarımlar, ürün- ler, hizmetler, şirket yapıları gibi tüm kavramların yeni- den yorumlanmasına neden oluyor. Bu yeniden yorum- lama süreci her ne kadar şirketlerin kendi iç dinamiklerine göre değişse de bazı kavramlar her şirket için aynı anlamı ifade ediyor. Örneğin; pazarlama, ürün ve tüketici. Bu üç unsur birbirini tetikliyor ve hedefi tüketiciye ulaşmak olan her şirket için ürünün doğru pazarlanması, söz konusu he- defin gerçekleşmesi için ana nokta haline geliyor

Bu noktada ise şu soru karşımıza çıkıyor; ürününüz, pazara uygun mu? İşte bu soru da bizi; İngilizcesi “Product – Market Fit” olan “Ürün/Pazar Uyumu” kavramına götürüyor. Ürün-Pazar uyumu nedir? sorusuna ise Netscape’in kurucu ortakların- dan ve Andreessen Horowitz yöneticisi Marc Andreessen‘in tanımı bize cevap veriyor; “Ürün-pazar uyumu, iyi bir pa- zarda bu pazarı tatmin eden bir ürünle bulunmaktır.” Ge- niş bir açıdan baktığınızda ise; ulaşmak istediğiniz tüketici kitlesinin beklentilerini ne kadar karşıladığınıza ve pazarda yer alan boşluğu bu anlamda ne kadar doldurduğunuza göre şirketinizin kalıcılığını sağlıyorsunuz.

“UYUM” ADIMLARI

Yola yeni çıkan şirketler pazarlama bütçesi, ürün gamı gibi faktörleri göz önüne alırken; ürünün pazardaki uyumuna bakmadan hareket etmeleri, büyümelerinin önündeki en önemli engellerden biri oluyor. Ürün pazarına uyum sağlamak, müşteri adına önemli bir ürün geliştirdiğiniz anlamına geliyor. Bu da ürününüzün gerçek beklentileri karşıladığı sonucunu ortaya çıkarmakta. Yani, fikriniz ne kadar iyi olursa olsun, durum kişisel değildir; pazara uygun bir fikir değilse sürdürülebilir de olmayacaktır. Peki pazarı tatmin için çözümlememiz gerekenler nelerdir?

Müşteri: Ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin kim olduğunu net belirleyin. • Problem: Hedef kitlenizin nasıl bir ürüne ihtiyaç duyduklarını tespit edin.

Çözüm: Ürünün hedef kitlenizin ihtiyacına etkin bir çözüm getirdiğine emin olun. Ürün-pazar uyumunu yakalayabilmek için gerçek bir ihtiyacı ya da problemi çözüyor olmalısınız. Bunu yaptığınızda ise tüketici ürünü benimseyecek, hatta tavsiye etmeye başlayacaktır. Aynı zamanda doğru yapılmış bir ürün-pazar uyumu beraberinde müşteri sadakatini de getirecektir.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.