“BİR ARAYA GETİRME SANATI” MOTTOMUZ İLE ÜLKE EKONOMİSİNE KATMA DEĞER SAĞLIYORUZ

Hem deneyimi hem de uyguladığı sektörlerin çeşitliliği ve sayısı bakımından sektöründe lider olan Keramik Makina, 36 yıldır kalite ve güven anlayışından ödün vermeden başarılı projelerine devam ediyor. Faaliyetlerini; “Bir Araya Getirme Sanatı” mottosuyla sürdüren şirket, bilgi ve inovasyonu bir araya getiriyor. En önemli hedefleri iş ortaklarına ve ülke ekonomisine maksimum katma değer sağlamak olan Keramik Makina; projelerini sektörlere özel çözümler sunarak gerçekleştiriyor. İhracat hacmini, %60’lara çıkarmayı başaran ve önümüzdeki dönem için de odağına ihracatı alan Keramik Makina’nın Yönetim Kurulu Başkanı Cem Büyükçıngıl sorularımızı yanıtladı.

1985 yılında kurulan Keramik Makina, paletleme ve paketleme projeleri geliştiren başarılı bir teknoloji mühendislik firması. Faaliyetlerine bilgi birikimini ve inovasyonu bir araya getirerek devam eden Keramik Makina’nın bugün geldiği noktayı ve güçlü bir lider olarak sizin Keramik Makina çatısı altında gerçekleştirdiğiniz projeleri anlatır mısınız?

Sizlerin de belirtmiş olduğu gibi, 36 yıldır hem yerelde hem de uluslararası alanda sunduğumuz hat sonu paletleme (robotik paletleme/mekanik paletleme) ve paketleme (stretch hood, streç sarma, çemberleme) projelerinde nihai hedefimiz daima aynıydı: “Bir Araya Getirme Sanatı” mottomuz ile iş ortaklarımıza ve ülke ekonomisine maksimum katma değer sağlamak. Her bir projede hem bilgi birikimimiz hem de teknik altyapımız ve inovatif yaklaşımımızı bir araya getirerek üst seviyede mühendislik çözümlerimizi iş ortaklarımızla buluşturuyoruz. Tasarımdan otomasyona, satış sonrası destekten kaliteye kadar tüm süreçlerde ekibimizle birlikte tüm dünyada pek çok başarıya imza atıyoruz. Sektördeki tecrübemizle sunduğumuz A’dan Z’ye hat sonu çözümlerimizle; gıda, hijyen, yapı kimyasalları, çimento, boya gibi alanlarda faaliyet gösteren lider firmalarla iş ortaklığı yaparak günden güne büyüyoruz. Keramik Makina olarak, farklı sektörlere katma değer sağlayan, gerek son teknolojileri takip ederek gerekse Ar-Ge departmanımızda gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla sürekli gelişim gösteren bir firma olmaktan gurur duyuyoruz.

Zorlu süreçlerine rağmen 2021 yılı sizin için oldukça başarılı geçti. Cironuz 3 kat büyüdü ve eş zamanlı ihracat oranınız %60 seviyelerine ulaştı. Bu süreci başarılı tamamlamanızı sağlayan stratejileriniz ve adımlarınız nelerdir? Önümüzdeki dönem için gerek projelerinizle ilgili gerekse ihracatla ilgili hedeflerinizi anlatır mısınız?

Pandemiyle beraber otomasyona olan ilgi de ciddi oranda arttı. Faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde ortaya konan ürünlere talebin artması, beraberinde üretim hacminin artırılmasını gerektirdi. Hatta yine bu süreçte, artan talebe karşılık verme konusunda sektörlerin ciddi problemler yaşadığı dönemler oldu. Hat sonu paletleme ve paketleme çözümleri, fabrikalarda lojistik öncesi son safha olup, oldukça kritik bir öneme sahiptir. Buradaki darboğaz, tüm üretim sürecindeki kapasiteyi olumsuz etkilemektedir. Pandemi nedeniyle çalışan sayılarında azalma olması ama bir yandan üretim kapasitesinin ciddi oranda artması gibi nedenler, fabrikaların hat sonu paletleme ve paketleme projelerinin hızlandırılmasını ve yatırım kararlarının hızlı alınmasını sağladı. Bu sayede 2021 yılında bizlere ulaşan talep sayısında da ciddi artış oldu ve iş hacmimiz 3 kat arttı. Bu süreç, yurt dışında da aynı şekilde ilerledi. Biz uzun yıllardır hem Batı hem Doğu Avrupa başta olmak üzere Ortadoğu, Balkanlar vb. lokasyonlara ihracat yapmaktaydık. 2021 yılı itibarıyla Cezayir, Singapur vb. birçok pazara da ihracat yaparak %35’lerde olan ihracat hacmimizi, %60’lara çıkarmayı başardık. Bu yıl da odağımıza ihracatı alarak, başta ABD olmak üzere, Güney Amerika, Dubai, Almanya, Cezayir gibi pek çok farklı lokasyonlarda fuarlara katılıp hem firmamızı hem de ülkemizi temsil etmeye devame deceğiz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.