“2022’NİN EN ÇOK TAVSİYE EDİLEN E-TİCARET MARKASIYIZ”

Müşteri deneyimini merkeze alan bir felsefeyle, on binlerce işletmeyi bir araya getiren pazaryeri modeliyle, ülkemizin ve bölgenin en büyüğü olan Akıllı Operasyon Merkezi’yle, sektörün gelişimine ve dijital dönüşüme her daim öncülük eden Türkiye’nin yerli sermayeli en büyük e-ticaret platformu Hepsiburada, başarı grafiğini küresel öl- çekte zorlukların yaşandığı 2022 yılında da yükselt- meye devam etti. Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, 2022’nin ardından 2023 yılında da önemli başarılara imza atmayı hedeflediklerinin altını çiziyor.

Hedeflerimizin üzerinde sonuçlarla kapattığımız2022’nin ardından 2023 yılında da önemli başarılara imza atmayı hedefliyoruz. Son yıllarda yaptığımız yatırımların katkısıyla bu sene kârlılığımızı artırma odağımıza devam edeceğiz. Hepsiburada Premium,2023’te bizim müşteri sadakatini artırmada önemli bir varlığımız olmaya devam edecek. Müşterilerimizin alım gücünü destekleyen çözümler sunan Hepsi-pay ve müşteri deneyiminde mükemmeli hedefleyen HepsiJET, Hepsiburada’nın önemli farklılaşma noktaları olacak. Önümüzdeki yıl HepsiJET’in hizmet verdiği işletmelerin sayısını artırmayı, Hepsipay ile sunduğumuz finansal teknoloji çözümlerimizi farklı perakendecilerin de kullanımına açmayı hedefliyoruz. 2023 yılında sürdürülebilir büyüme odağıyla yılın ilk çeyreği için yüzde 70 toplam işlem hacmi büyümesi bekliyoruz.2023 yılı için önceliklerimizden bir diğeri, 6 Mart2023’te duyurduğumuz ve iki yıl sürecek “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programımız olacak. Programımızla bölgede ihtiyaç duyulan uzun vadeli desteği sağlamak için ticari ve teknolojik yeteneklerimizi sonuna kadar kullanacağız. Bölgeden 10bin esnaf ve 5 bin girişimci kadına, iki yıl içinde 10milyar TL’lik ticari hacim sözü veriyoruz.

İSTIKRARLI BÜYÜME VE GÜÇLÜPERFORMANS

Türkiye’nin global teknoloji borsası Nasdaq’ta işlem gören ilk ve tek şirketi Hepsiburada, toplam satış hacmi, sipariş sayısı ve sıklığı, aktif satıcı ve müşteri sayısı ile ürün adedi gibi e-ticaret için stratejik öneme sahip tüm göstergelerde güçlü performans gösterdi. Toplam satış hacmini yüzde 81 büyüme ile 47,3 milyar TL’ye çıkardı ve 2022 için yıllık satış hacmi büyüme tahmini olan yüzde 70’in üzerinde bir performansa ulaştı.

2022’de Sipariş Sayısında Rekor Büyüme

Hepsiburada, 2022 yılında da aktif müşteri tabanını büyütmeye devam etti. Platform, geniş ürün yelpazesi ve hizmet anlayışı sayesinde2022 yıl sonunda yüzde 8 artışla 12,2milyon aktif müşteriye ulaştı. Müşteri başına düşen sipariş sıklığı ise 2022 yıl sonu itibarıyla yüzde 39,1 artarak 6,6’ya yükseldi. Böylece 2022 yılında toplam sipariş sayısı 80,4 milyona ulaştı.

Aktif Satıcı Sayısı Yüzde 33, ÜrünSayısı Yüzde 81 Arttı

Hepsiburada’nın aktif satıcı ve ürün sayısında da önemli oranda artış gerçekleşti. Satıcılara kapsamlı hizmetler sunan “Hepsiburada İş Ortağım”programı ile üye iş yeri uygulamasını devreye alan Hepsiburada, satıcıların platformdaki başarılarını en üst düzeye çıkarmalarını sağladı. Şirketin 2022yıl sonundaki aktif satıcı sayısı yıllık yüzde 33 artarak 99,7 bine ulaştı. Pazaryeri satışlarının toplam satış hacmi içerisindeki payı ise yüzde 67 olarak gerçekleşti.

• 2022 Yılı Boyunca En Çok TavsiyeEdilen E-Ticaret Markası

FutureBright tarafından yapılan bağımsız pazar araştırmasının sonuçlarına göre, Hepsiburada sunduğu ayrıcalıklı teslimat ve ödeme hizmetleriyle2022 yılında da Türkiye e-ticaret pazarındaki en yüksek Net Tavsiye Skoru’yla (NPS) sektör liderliğini korudu.Temmuz 2022’de kullanıma sunulan Hepsiburada’nın yeni sadakat programı Hepsiburada Premium ise Aralık2022 sonu itibarıyla 615 bin, 15 Mart itibarıyla ise 840 bini aşkın üyeye ulaştı.

• Siparişlerin Yüzde 83’ü“Yarın Kapında”

Müşteri memnuniyetinde mükemmele ulaşma yolunda Hepsiburada’nın önemli stratejik yatırımlarından olan ve depremin ardından yardım malzemelerinin bölgeye ve depremzedelere ulaşmasında kritik görev üstlenen HepsiJET, Türkiye’nin 81 ilinde, 2bin 453 araçla hizmetlerini sürdürdü.2022 yılı boyunca Hepsiburada üyesi iş yerlerinin satışlarının yüzde 60’ı,Hepsiburada platformu üzerinden verilen siparişlerin yüzde 65’i HepsiJET tarafından teslim edildi. Sektörde ilklerden biri olan “Kapında İade” uygulamasını 2021 yılında müşterilerine sunan HepsiJET, iadelerin yüzde 56’sını müşterilerinin kapılarından aldı. Ertesi gün teslimat performansı açısındanda 2022’de siparişlerinin yüzde 83’ünü ertesi gün teslim eden HepsiJET, yüksek kaliteli hizmet anlayışı ile 87,9 net tavsiye skoruna ulaştı. 2022 yılındaHepsiJET’in patentini aldığı “ÇokAraçlı Rota Optimizasyonu” teknolojisi ise operasyonel anlamda verimliliği artırdı. Yıl boyunca yedi lojistik merkezde operasyonlarını sürdürenHepsiLojistik de hizmet verdiği müşterilerin sayısını 191’den 751’e çıkardı.

• Hepsipay Kullanıcı Sayısı11 Milyona Ulaştı

Hepsiburada’nın cüzdan ve ödeme geçidi çözümü Hepsipay ise 31 Aralık 2022 itibarıyla 11 milyon kullancıya ulaştı. 2022’nin son çeyreğinde, Hepsipay cüzdanına sahip müşteriler, Hepsiburada’nın toplam satış hacminin yüzde 84’ünü oluşturdu.Hepsipay’in sunduğu “Hemen Al Sonra Öde” uygulaması, 150 binin üzerinde müşteriye ihtiyaçlarını ertelemeden ve kredi kartı limitlerine takılmadan alışveriş yapma imkanı sundu. 2023yılında ödeme gücünü desteklemeye yönelik çözümlerini HepsiFinans aracılığıyla daha da geliştirmeyi planlayan Hepsiburada ayrıca çevrimiçi perakendeyi hedefleyen satıcılara, tek tıkla ödeme entegrasyonlarının yanı sıraQR kod ile ödeme seçeneği de sunmayı amaçlıyor.

Son Çeyrekte Yüzde 104 Büyüme

Efsane Kasım’ı başarılı sonuçlarla geçiren Hepsiburada, Kasım ayının ve yılbaşı alışverişlerinin etkisiyle yılın son çeyreğini rekorla kapadı. 2022 yılının son çeyreğinde Hepsiburada’nın toplam satış hacmi 2021’in 4. çeyreğine kıyasla yüzde 104 artarak 19,1 milyarTL oldu. Sipariş sayısı, önceki yılın aynı çeyreğine oranla yüzde 95 artarak 33,9milyona çıktı. Efsane Kasım’da 2022yılının geri kalan 11 ayının günlük ortalama satış hacminin yaklaşık 2,6 kat fazlası satış hacmi elde edildi.

Enflasyondan Arındırılmış Toplam Satış Hacmi

Hepsiburada’nın 2022 yılında enflasyon muhasebesine göre hesaplanan toplam satış hacmi 2021 yılındaki 52 milyar TL’ye kıyasla yüzde 4 artarak 53,9 milyarTL olarak gerçekleşti. 2022’nin son çeyreğinde enflasyon muhasebesine göre hesaplanan toplam satış hacmi ise yüzde 14 artışla 19,4 milyar TL oldu.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.