1979 yılında ilk mağazasını Münih’te açan MediaMarkt, Türkiye’de 13 yıldır hizmet veriyor. Satış öncesi ve sonrası hizmet anlayışıyla müşterilerini en iyi şekilde ağırlayan elektronik perakendecisi MediaMarkt, tüm projelerinde fark yaratma bilinciyle hareket ediyor. En çok tercih edilen perakendeci olma vizyonuyla ilerleyen şirketin Kurumsal İletişim, Pazarlama ve e-Ticaret Direktörü Çağanur Atay Uçtu, geçtiğimiz aylarda şirketin e-ticaret yönetimini de devraldı. Sorularımızı yanıtlayan Uçtu; başarısının ardındaki motivasyon kaynağını ve şirkete dair hedefledikleri yeni projeleri bizlerle paylaştı.

Geçtiğimiz aylarda, MediaMarkt’ın Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörlüğü’nün, e-Ticaret Direktörlüğüyle tek çatı altında yönetilmesi kararı üzerine, MediaMarkt Türkiye’de e-ticaretin yönetimi de size emanet edildi. Tüm bu başarılarınızın öyküsü size göre hangi temele dayanıyor? Başarınızdaki öncelikli motivasyon kaynağınız nedir?
MediaMarkt olarak 13 yıldır, Türkiye’de teknoloji severlerle buluşuyoruz. Bu süreç içerisinde en büyük motivasyon kaynağım, şirketimizin sektörde açık ara liderliğe olan yolculuğu ve tüketicilerimizden aldığımız olumlu geri dönüşler oldu. Başarıyı sürdürebilir kılmak için hayata geçirdiğimiz çalışmalar ve bugüne kadar yakaladığımız ivme, işimizi iyi yaptığımızın önemli bir göstergesi oldu. Bu başarımız, MediaMarkt’ın faaliyet gösterdiği diğer ülkelere de örnek oluyor. Dolayısıyla bu bakış açısıyla ben ve tüm çalışma arkadaşlarım her yeni güne daha motive bir biçimde başlıyoruz. Şirketimiz, tüketicilerimiz ve toplumumuz için daha iyisini yapmak öncelikli motivasyon kaynağımız.

Geçtiğimiz yıllarda “Fark Yaratan Kadınlar” ödülüne layık görüldünüz. Aynı zamanda Türkiye’nin önde gelen güçlü kadın pazarlama liderlerindensiniz. Başarılı bir pazarlama lideri olarak, göreve geldiğiniz andan itibaren önceliğiniz ne oldu? Fark yarattığınız noktalar neler oldu?
Şirketimizin “En çok tercih edilen elektronik perakendeci olmak” vizyonu doğrultusunda ilk önceliğimiz müşteri deneyimi diyebiliriz. Kendi görev ve sorumluluk alanım başta olmak üzere tüm temas ettiğim alanlarda, iş süreçlerini müşteri odaklı şekilde baştan yapılandırma yoluna gidiyorum. Özellikle dijitalleştirmeye ve vizyonumuz ile paralel etkin bir işlerlik kazandırmaya yoğunlaşıyorum. Fark yarattığımız konuların başında, uçtan uca kurduğumuz sistem yer alıyor. Öncelikle dijitali www.businessturkiye.com.tr 33 ana odağımız yaptık ve pazarlama yatırım payını yüzde 100 artırdık. CRM sisteminin ve Datamart’ın sıfırdan kurulumu ve veri analizlerine dayalı pazarlama başlattık. Süreç ve kanalların dijitalizasyonu, çağrı merkezi cloud yönetim dönüşümü, dijital pazarlama programatik dönüşümü, e-mail pazarlama, otomatize e-mail gönderim ekosistemi kuruluşu, müşteri yolculukları haritalandırma projesi gibi dijital odaklı projelerin yönetimi konularında önemli adımlar attık. Hem konvansiyonel hem de dijital medya kanallarında uygulamak üzere teknolojiyi kullanarak “datalar” elde ediyoruz. Bunu ise ekonomik ve operasyonel uygulanabilirlik açılarından değerlendirerek, faaliyet gösterdiğimiz sektörde hayata geçireceğimiz pazarlama faaliyetlerine yönelik içgörü olarak kullanıyoruz. Pazarlama ve iletişim organizasyonu tamamen müşteri odaklılığına ve dijital dönüşüme evrildi. Şirketimiz müşterinin sesi olarak konumlandırılmıştır. NPS (Net Promoter Score Net Tavsiye Skoru) puanında %400 artış sağlayarak, NPS büyümesinde 13 MediaMarkt ülkesi arasında birinci olduk.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.