Türkiye’nin lider online iş yeri marketi Avansas, dijital altyapısından aldığı güçle iş yeri malzemeleri pazarında Türkiye’nin en geniş yatırımlı ve organize şirketi olmasından dolayı iş ortaklarına her zaman üst düzey hizmet vermeyi başarmış bir şirket. Avansas, sektörün dinamiklerini ve değişkenlerini düzenli olarak araştırıyor ve müşterilerinin ihtiyaçları için en doğru ve en kaliteli ürünleri seçip portföyünü her geçen gün genişletiyor. Geçtiğimiz yıl ilk küresel açılımını İngiltere ile gerçekleştiren şirketin Genel Müdürü Sedat Anak, sektörleri açısından İngiltere pazarının büyük öneme sahip olduğunu belirtiyor. En temel farklarının; kurumların ihtiyaç duyduğu tüm iş yeri ihtiyaçlarını stoklarında hazır bulundurarak, en hızlı şekilde, rekabetçi ve tutarlı fiyatlarla sunmak olduğunun altını çizen ve sorularımızı yanıtlayan Anak, e-ticaret deneyimini daha da güçlü kılacaklarını da ifade ediyor.

Kısaca Avansas’tan bahsedebilir misiniz?

Online iş yeri marketi avansas.com olarak 2009 yılında Mer- ter’de bir depoda, 18 çalışan ve 300 ürün çeşidiyle kurulduk. Bugün ise 600 binin üzerinde müşteri sayımızla Türkiye’nin lider online iş yeri marketi olarak operasyonlarımıza devam ediyoruz. Bünyemizde 8 ana kategoride 6 bin 500 çeşitten fazla ürünümüz bulunuyor. Ofis kırtasiye ürünlerinden gıda ve mutfak ürünlerine, kağıt ürünlerinden kartuş-tonere, teknoloji ürünlerinden temizlik ve sağlık ürünlerine, mobilya ve hırdavattan matbaa ve baskı işlerine kadar küçük ya da büyük fark etmeksizin işletmelerin A’dan Z’ye tüm ofis ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Kendi bünyemizde bulundurduğumuz müşteri hizmetleri birimi ile satış sonrası hizmetlerde de müşterilerimizin yanındayız. Temel farkımız; kurumların ihtiyaç duyduğu tüm iş yeri ihtiyaçlarını stoklarımızda hazır bulundurarak, en hızlı şekilde, rekabetçi ve tutarlı fiyatlarla sunmamız. Arka planda her yeni günün stratejisini belirliyor ve günlük stok komitemiz ile durum değerlendirmesi yapıyoruz. Tedarikçilerle birebir temaslarla çok hızlı bir şekilde tedarik sürecini ürdürüyoruz. Bu durum da tüketicilerin Avansas’ı tercih etmesinde büyük bir etken oluyor.

Türkiye’nin lider online iş yeri marketi olarak operasyonlarınıza pandemi döneminde bile hız kesmeden devam ettiğinizi biliyoruz. Özellikle 2021 yılı bu anlamda zorlu süreçlerin en çok hissedildiği bir yıl oldu. Avansas olarak 2021 yılı değerlendirmelerinizi ve şirket olarak hedeflerinizde yıl sonu itibarıyla geldiğiniz noktayı anlatır mısınız?

E-ticaret, pandemiyle birlikte en çok büyüyen sektör haline geldi; bu süreçte farklı yaş gruplarından ve ekonomik düzeyden tüketiciler sektöre giriş yaptı. Büyüyen e-ticaret sektörü, pazar hacmini yükseltmesinin yanında tüketici tarafındaki birçok tabuyu da ortadan kaldırdı. Avansas olarak bu kapsamda müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını en hızlı şekilde karşılamak üzere sipariş teslim sürecini geliştirme amacıyla yatırımlarımızı gerçekleştirdik. Sipariş teslimatı alanında istihdamımızı bir önceki yıla göre yüzde 30 oranında artırmanın yanı sıra, ürün gamını yüzde 25 genişlettik. 1 iş gününde kendi araçlarımızla teslimat gerçekleştirdiğimiz şehirlerin sayısını 24’e çıkardık. Ayrıca, e-ticarete eğilimin artmasıyla birlikte 2021 yılını yüzde 50’nin üzerinde büyüme oranıyla kapattık. Müşterilerimize kusursuz bir alışveriş deneyimi yaşatmak adına sürdürdüğümüz çalışmalarımız sonucunda; 2021 yılında Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları’nın belirlendiği B2B Excellence Awards’ta Ofis-Kırtasiye kategorisinde bu yıl da birincilik ödülünün sahibi olduk.

Geçtiğimiz yıl en önemli hamlelerinizden biri İngiltere’de faaliyet göstermeye başlamanız oldu. 500 adedi Avansas markalı olmak üzere yaklaşık 4 bin adet ürün ile İngiltere pazarına giriş yaptınız. İlk küresel açılımınız olan bu hamle ile hedefledikleriniz ve bugün geldiğiniz nokta nedir?

Türkiye pazarında elde ettiğimiz başarıların ardından yurt dışına açılma kararı alarak eylül ayı itibarıyla İngiltere’de operasyonlara başladık. Şu anda Bedford bölgesinde yer alan depomuzdan İngiltere’ye kendi dağıtım araçlarımızla 1 iş gününde teslimat gerçekleştiriyoruz. Avansas olarak en büyük hedeflerimizden biri yurt dışında da faaliyet göstermekti. Dolayısıyla İngiltere operasyonumuz bizim için bü- yük bir gurur ve mutluluk kaynağı oldu. Sektörümüz için İngiltere pazarının büyük öneme sahip olması ve bu pazarın yeni fırsat kapılarını açması büyüme hedeflerimize de yansıdı. Yüzde 100 yerli yatırım ve ihracatın gücüyle Türk markala- rını yurt dışındaki müşterilerle buluşturduğumuz için çok mutlu ve gururluyuz. Türkiye’de olduğu gibi İngiltere’de de Avansas olarak yüksek kaliteli ürünleri, rekabetçi fiyatlardan vazgeçmeden müşterilerimizle buluşturmak istiyor, bunun için tüm gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Bu yolculuğumuzda ilerleyen süreçlerde Avrupa’nın farklı şehirlerinde de hizmet vermeyi hedefliyoruz. Çalışan oranının en yüksek olduğu Avrupa’daki ilk üç ülkeden biri olan İngiltere, bizim için en zorlu pazarlardan birisiydi; bu yatırımı birçok güçlü küresel rakibimiz olmasına rağmen gerçekleştirdik.

Online ticaretin yanında fiziksel mağazalarıyla da müşterilerine hizmet veren Avansas, Mecidiyeköy ve Watergarden AVM’den sonra, üçüncü mağazasını da İkitelli’de yer alan Deposite Outlet AVM’de açtı. Fiziksel mağazalarınızla ilgili görüşlerinizi ve yeni hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Dijital dünyanın yanı sıra, alışveriş tercihlerinde daha geleneksel yöntemleri tercih eden bir kitlenin var olduğunu biliyoruz. Bu nedenle mağaza operasyonlarına başlayarak, alışverişi fiziksel olarak yapmayı tercih eden müşterilerimize de hizmet vermeye başladık. Yeni mağazalarımız sayesinde müşterilerimizin tüm iş yeri ihtiyaçlarını tek bir satış noktasında bulabilmesini ve bu ihtiyaçlar için farklı mağazaları dolaşmalarına gerek kalmadan zamandan tasarruf edebilmesini sağladık. İlk fiziksel mağazalarımızı Eylül 2020’de Mecidiyeköy ve Ataşehir Watergarden AVM’de hizmete açtık. Ardından Şubat 2021’de Deposite Outlet AVM’de üçüncü mağazamızın açılışını gerçekleştirdik. 2022 yılında ise bu sayıyı artırma niyetimiz var. Avansas olarak hem e-ticarette hem de fiziki mağaza perakendeciliğinde kalıcı olmak ve müşterilerimize her iki kanaldan da kolay ulaşılabilirlik sağlayarak hizmet vermeye devam etmek istiyoruz.

Değişen dünya ile beraber iş dünyasının değişmesiyle hem süreçler hem de pozisyonların işlevleri güncellendi. Liderlik kavramının da değiştiği günümüzde siz kendinizi nasıl bir lider olarak tanımlıyorsunuz? Bu minvalde kendinizi eleştirdiğiniz ve takdir ettiğiniz yönleriniz nelerdir?

İş dünyasında pandemi ve teknolojinin odağında karşı konulamaz bir değişim yaşanıyor. Elbette bu değişimleri destekleyen insan kaynakları trendlerinden şirketlerin iç sistemlerine, iş dünyası dengelerinden dünyada meydana gelen olaylara kadar pek çok faktör var. Dönüşümün hız kesmeden devam ettiği iş dünyasında kendini yenileyen, güncel gelişmelere ayak uyduran ve çağın getirdiklerini kabul edenler hayatta kalmayı başarıyor. Bu değişimlere hızlıca adapte olmak, aksiyonları doğru bir şekilde almak ve uygulamak elbette oldukça zor. Ancak bu zorluklarla başa çıkabilenlerin güçlenerek devam ettiği de bir gerçek. Takdir edersiniz ki, artık iş dünyasının en temel kavramı haline gelen “hız” liderlerin karar alma süreçlerinde de etkisini gösteriyor. Çünkü her şey çok hızlı değişiyor ve değişimin getirdiklerine ancak hızlı olanlar ulaşabiliyor. Geçmişe oranla çok daha kısıtlı bir zamanda en doğru kararı vermek ve bu kararı eksiksiz bir şekilde uygulamak, operasyonel süreçleri hızlı kılmak gerekiyor. Bu doğrultuda Avansas olarak elde ettiğimiz başarının hız kavramı ile olan uyumumuzdan doğduğunu söyleyebiliriz. Nitekim elde ettiğimiz yüzde 50 üzerindeki büyüme oranı da bu bakış açımızı doğrular nitelikte.

Son dönemin beraberinde getirdiği sosyal izolasyon ve değişen tüketici alışkanlıkları, global anlamda e-tica- ret hacminin büyümesine neden olan en önemli etkenlerden biri. Koşullara öncesi ve sonrası olarak baktığınızda büyüyen e-ticaret hacmini nasıl de- ğerlendiriyorsunuz?

Sosyal izolasyon ve normalleşme sü- recinde tüketicilerin alışveriş alışkan- lıklarındaki değişim, tüm sektörlere yansıdı. Tüketici hızla online alışverişe yönelirken, şirketler de e-ticaret ya- tırımlarını artırma sürecine girdiler. Pandeminin başladığı 2020 yılı itiba- rıyla e-ticaret hacmi yüzde 66 artış gös- terdi ve Türkiye küresel ölçekte de hızla büyüme sağladı. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği’nin (ETİD), 2021 yılı e-ticaret verilerini incelediğimizde; online alışveriş harcamalarının geçen yıla göre büyüme ivmesini devam et- tirerek cirosal bazda 400 milyar TL’lik işlem hacmine ulaştığını görüyoruz. 2022 yılında ise yüzde 40 büyüme ön- görülüyor. Dolayısıyla tüketicilerin pandemi sürecinde edindikleri online satın alma alışkanlıklarını önümüzdeki yıllarda da devam edeceklerini belirte- biliriz.

Geçtiğimiz yıllarda, e-ticaret site- lerinin güvenilirliğinin tesis edil- mesi amacıyla, Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliğiyle hayata geçirilen Güven Damgası uygulamasına dahil oldunuz. Söz konusu programın içe- riği ve uygulamaları nelerdir? Dijital güvenlik ile ilgili görüşlerinizi ve yap- tığınız çalışmaları anlatır mısınız?

Pandemi döneminde artan e-ticaret hacmi ile online alışverişte güven un- suru daha fazla ön plana çıktı. Buna istinaden e-ticarette güven ortamı, giz- lilik ve hizmet kalitesinin sağlanması ve tüketicinin yaşadığı endişelerin gideril- mesi amacıyla “Güven Damgası” uygu- laması hayata geçirildi. Sektörümüzün geleceği için önemli bir adım olan bu uygulamanın bir parçası olmaktan mutluyuz. Ülkemizde e-ticaretin geliş- mesi adına başarılı bir adım atıldığına inanıyoruz. Türkiye’de e-ticaret sektö- rünün büyük bir potansiyeli var ve bu potansiyeli doğru şekilde büyütebilme- miz için e-ticarete olan güven unsuru- nun gelişmesinin önemli olduğunu dü- şünüyoruz. Uygulama ile bu alanlarda rüştünü kanıtlayan kurumlar ve siteler öne çıkıyor ve böylelikle tüketicinin online alışveriş sırasında mağduriyet AVANSAS’IN SÜRDÜRÜLEBILIRLIK ANLAYIŞI

• Sürdürülebilirlik, günümüzün ve geleceğin vazgeçilmeyecek ve her markanın odağına alması gereken konuların başında geliyor.

• Hizmet verilen her alanda sürdürülebilir olmak, hedefleri buna paralel bir şekilde koymak ve çalışmalara bu odakta yön vermek oldukça önemli.

• Bizler iş yeri ihtiyaçlarının birinci adresi olarak sürdürülebilir bir başarının temelinde değer kavramı olduğunu biliyoruz.

• Yaptığımız her işe ayrı değer veriyor, attığımız her adımda ilk adım gibi heyecanlanıyoruz.

• Değer vererek hayata geçirdiğimiz her işte aldığımız çıktılar bizlere müşteri memnuniyeti olarak dönüyor.

• Sürdürülebilir başarının değer kavramıyla birleşmesi sonucu yüksek müşteri memnuniyeti ve mutlu çalışan profili ile yolumuza devam ediyoruz. www.businessturkiye.com.tr 59 yaşama riski en aza indiriliyor. Dolayısıyla, güvenli online alışverişin tescillendiğini söyleyebiliriz. Avansas olarak güçlü bir dijital altyapıya sahibiz. Pandemi sürecinde son kullanıcı güvenliği daha da önemli bir hale geldi. Dijital güvenliği sağlamak adına uçtan uca şifreleme ve uç nokta güvenliği gibi sistem çözümlerinin kullanılma- sı zorunluluğunu getirdik. Bu alana yönelik yatırımlarımızı gerçekleştirdik ve kendimizi geliştirmeye de devam ediyo- ruz. Ayrıca siber güvenlik tarafında alınan danışmanlık hiz- metleri de pandemi sürecinde bizlerin en büyük destekçileri oldu. Çalıştığımız partnerlerimizin kurumumuzun çalışma dinamiklerine ayak uydurabilmeleri çok önemliydi; partner- lerimiz ile birlikte pandemi koşullarında daha rahat ve gü- venli olma yolunda önemli adımlar attık.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.