”DIJITALLE MÜŞTERI DENEYIMINI EN IYI SEVIYEYE ÇIKARMAYI AMAÇLIYORUZ”

Bugün geldiği noktada emlak sektörünü tek çatı altında toplamayı başaran ve alanın dijitalleşmesinde öncü rol üstlenen hepsiemlak, inovasyon ile emlağa dair en kazançlı yeni ürünleri müşterileriyle buluşturuyor. Aylık ortalama 4,5 milyon tekil ziyaretçi ve 22 milyona yakın trafiğiyle Türkiye’nin emlak ilancılığında dikey faaliyet gösteren şirket, emlak sektörüne dair her türlü kritik bilginin A’dan Z’ye en güvenilir içerik sağlayıcısı konumunda. Bilgi çağından yapay zeka çağına geçiş yaptığımızı ifade eden hepsiemlak CEO’su Zeynep Tandoğan, yapay zeka ve veri analitiği teknolojilerini kullanmaya devam edeceklerinin altını çiziyor.

”DIJITAL MARKA YÖNETIMI,MARKANIN ONLINE ITIBARINI YÖNETMEK IÇIN ÖNEMLI”

Dijital marka stratejileri, temel olarak tüketicilerin markayla nasıl etkileşim kurduğunu, hangi kanalları kullandıklarını ve hangi tür içeriklerin onları etkilediğini anlamaya odaklanır. Emlak ilancılığında uzmanlaşmış bir marka olarak en önemli iş başarımız, üye emlak ofislerimize fırsatlar yaratmak ve onlarla yıllar boyu süren iş birlikleri sağlamak. Son kullanıcı tarafında da sektörde emlak ilancılığının ilk ve en büyük dijital dikeyi hepsiemlak olarak kurulduğumuz günden bu yana sektörde ilkleri başararak, memnuniyeti en iyi seviyeye çıkarmayı amaçlıyoruz. Dijital marka yönetimi, markanın online itibarını yönetmek için de oldukça önemli. Sosyal medya hesaplarımız, uygulama mağazalarımız, 3. parti mecralar üzerinden online yorumlar ve değerlendirmeler gibi kanallar üzerinden tüketicilerimizle dorudan etkileşim halindeyiz. Özellikle kendi platformlarımızda yaptığımız “Net Tavsiye Skoru” ölçümlemeleri ile ürün geliştirme ve teknoloji faaliyetlerimize yön veriyoruz. Ayrıca bu kanallar üzerinden aldığımız soruları yanıtlayıp, sorunlarını çözdüğümüz kullanıcılarımızın memnuniyetini ve müşteri sadakatini artırıyoruz. Dijital marka kavramının kendimiz için önemini biliyor ve anlıyoruz. Emlak danışmanlarımız için de kendi markalarını geliştirmeleri ve daha iyi hizmet sunmaları için gayret sarf ediyoruz. Örneğin, geçtiğimiz dönemlerde geliştirdiğimiz ‘Elit Emlak Ofisi’ ve ‘Elit Danışman’ ürünleri ile hem emlak ofislerine hem de emlak danışmanlarına kendi dijital markalarını ön plana çıkarıp güçlendirme imkanı sunduk. Elit Emlak Ofisi ve Elit Danışman ürünlerini kullanan müşterilerimiz, güçlendirdikleri dijital markaları sayesinde daha güvenilir bir algı yaratarak hem fırsatlarını artırdı hem de yeni satışa sunulan portföylerini daha rahat kazandı. Son kullanıcı ve emlak ofislerimiz arasındaki deneyimin de iyileşmesi konusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sektörde bir ilke imza atarak emlak ofislerimize sitemizden ev bakan son kullanıcılara göstermeleri için ‘Ofis Puanım’ uygulamasını yayına aldık. Bu sayede son kullanıcı, ev gezerken ilanlarını görüntülediği emlak ofisine verilen puanları ofisin profilinde görüyor ve güven algısı pekişiyor.

SOSYAL MEDYA ODAKLI PAZARLAMA STRATEJISI

Sektördeki trendler arasında özellikle sosyal medya platformlarında influencer marketing, içerik pazarlaması ve kişiselleştirilmiş dijital pazarlama stratejileri ön plana çıkıyor. Bu doğrultuda sitemizi kullanan son kullanıcı ve emlakçılara ilan paylaşarak kazanç elde edebilecekleri bir program geliştirdik. Sosyal medya odaklı pazarlama stratejisi kapsamında sektörde bir ilke imza attık. Kullanıcılarımız bu program ile emlak ilanlarını paylaşarak kazanç elde edebilecek. Burada hem siteye ilan giren partnerlerimize ek bir kaynak yaratıyor ve kendi ilanlarını paylaşarak kazanabilecekleri bir sistem oluşturuyor hem de son kullanıcıya beğendiği ilanları paylaşarak kazanç elde edebilme şansı sunuyoruz. Artık bilgi çağından yapay zeka çağına geçiş yapıyoruz. Emlak sektörü dijitalleşmede bir nebze yavaş kalsa da artık hızla arayı kapatmaya başladı. Biz de bu süreçte hepsiemlak olarak hep mihenk taşlarında yer aldık ve dijital markamızı güçlendirdik. İlkini 2010 yılında yayınladığımız emlak endeksi ile ofislerimiz emlak sektöründeki gelişmeleri takip etmeye başladı. Bugün geldiğimiz noktada ise arka planda çalışan yapay zeka destekli analitik modeller ile sitemizde yer alan ilanların eder fiyatlarını tahmin edebiliyoruz. Buradan oluşan fırsatları kullanıcılarımız ile paylaşabiliyoruz. Bunun yanında, yakın zamanda yine bir ilki gerçekleştirip, yüzde 100 İngilizce ve Rusça emlak arama deneyi-mini kullanıcılarımızla buluşturduk. Son kullanıcı, siteye girilen ilanları ister İngilizce ister Rusça görüntüleyebiliyor. Girilmiş ilan açıklamalarının yerine de yapay zeka tabanlı algoritmalarla geliştirilen, özgün ilan bilgilerinden beslenen içerikler seçilen dilde gösteriliyor. Bunu daha da genişleterek müşteri desteği ve blog içeriklerini de baştan tasarlayarak İngilizce ve Rusça olarak kullanıcılarla buluşturduk.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.