“‘ELEKTRÄ°KLÄ° ARAÇ PAZARINDA LÄ°DER MARKA OLMAYI HEDEFLÄ°YORUZ”

Alman teknolojisinin gücünü yenilikçi tasarımlarla bütünleyen Opel, dünyanın en güçlü şirketlerinden biri olmaya devam ediyor. Çevre konusundaki bilinciyle üzerine düşen tüm önlemleri almayı sosyal sorumluluğu olarak gören şirketin en büyük hedefi, 2025’ten itibaren sadece elektrikli araç üretmek. Opel Global’in sağladığı pazar ayrıcalığının hakkını yüksek performansıyla veren Opel Türkiye, elektrikli araçlardaki atağını ise yeni lanse ettiği Astra Elektrik ile sürdürüyor. Business Türkiye için sorularımızı yanıtlayan Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak hem Astra Elektrik’in özelliklerini hem de şirketin pazar hedeflerini bizlerle paylaşıyor.

Sektöründeki tüm yenilikleri herkes için erişilebilir kılmayı amaçlayan dünyanın en büyük markalarından Opel Türkiye açısından yılın ilk yarısına dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Opel olarak 2023 yılına hızlı bir giriş yaptık ve bu hızımızı haziran sonuna kadar korumayı başardık. Haziran ayın- da Opel, binek araç pazarında gerçekleştirdiği 8 bin 393 adetlik satışla yüzde 9,3’lük pazar payına ulaştı ve pazarda 3’üncü sırada yer aldı. Böylece Opel haziran ayında, geçen yılın aynı ayına göre satışlarını binek araçlarda yüzde 135, ticari araçlarda yüzde 32, toplam pazarda ise yüzde 121 artırdı. Haziran ayında 9 bin 109 adetlik toplam satışla toplam pazarda 4’üncü marka olarak konumlandık. Yılın ilk yarısında ise toplamda 38 bin 718 adetlik satış rakamına ulaştık. Bu rakam, aynı zamanda Opel’in Türkiye tarihindeki en iyi 6 aylık performans oldu. 2022 yılında toplam 36 bin 725 adet satış yapmıştık.

Opel Türkiye olarak yılın ikinci yarısında neler bekliyorsunuz? Ürün gamınızı genişletme de hedeflerinizi anlatır mısınız?

Yılın geri kalan bölümünde öncelikli hedefimiz, pazar ayrıcalığımızı iyi değerlendirerek ilk yarıdaki performansımızı korumak. Yıl sonu için hedefimizi 60 bin adet ve üzeri olarak belirledik. Türkiye pazarı da büyük bir ivme yakaladı. Haziranda gelen 111 bin adetlik satış performansıyla ilk 6 ayda toplam pazar 556 bin seviyesine ulaştı. Bu trendi aslında herkes konuşuyor. Tüm otomotivciler ile temas halindeyiz. Hepimizin takip ettiği parametreler var. Bizim hesap mekanizmamız da 1 milyon 150 bin adetlik bir trend gösteriyor. Olur mu? İyi dinamiklerin oluştuğu, ekonomik koşulların normal gittiği veya bugünkü koşulların korunduğu bir ortamda, sağlanabilecek bir sayı bu. Onu besleyebilecek kadar herkes kapasite artırabilir mi? Orası muamma. Bugünden sonra kalan 6 ayda her şey kötü gitse, her ay 50 bin adetlik bir pazar olsa, yarısı kadar düşse bile 300 bin adet yapıyor ve toplam pazar 850 bin adede oturuyor. Filo pazarını bir potansiyel ve fırsat pazarı olarak görüyorum. Filo tarafının da etkisiyle pazarın 900-950 bin adete ulaşacağına inanıyoruz.

Astra Elektrik aracının özellikleri neler? Bu araçla he- defleriniz nasıl şekilleniyor?

Arkamızda bıraktığımız son iki ayda gerçekleştirdiğimiz satışlarımızla elektrikli araç piyasasında oldukça iddialı bir konuma geldik. Mayıs ayında Mokka Elektrik en çok satın alınan elektrikli otomobil modeli olurken, Corsa Elektrik ise haziran ayında Türkiye’nin en çok satılan 2. elektrikli otomobili oldu. Markamızın sıra dışı hatlarını taşıyan Mokka Elektrik, 318 adetle mayıs ayının lideri. Sınıfının en başarılı modellerinden olan modelimiz Corsa Elektrik, 332 adetle haziran ayında elektrikli araç pazarında 2. sıraya yerleşti. Haziranda her iki modelimizle toplamda 403 adetlik satış gerçekleştirdik ve yüzde 16’lık pazar payıyla 2. sırada yer aldık. Elektrikli araçlardaki atağımız yeni lanse ettiğimiz Astra Elektrik’in itici gücüyle sürecek. Hedefimiz yılın en fazla elektrikli araç satan markalarından biri olmak

DeÄŸerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.