Türkiye’nin lider otomotiv ithalatçısı ve en büyük otomotiv distribütörlerinden biri olan Doğuş Otomotiv; beklentilerin üzerine çıkmayı hedefleyen hizmet anlayışı ile geleceğin yol haritasını şimdiden oluşturmuş durumda. Çözüm ortaklarıyla beraber önceliklerini güven ve kalite olarak belirleyen şirket; hizmet sunduğu her alanda istikrarlı ve sürdürülebilir başarıyı yakalıyor. Bireysel ve kurumsal müşterilerine geniş bir ürün portföyü sunan Doğuş Otomotiv, sektöründe gerçekleşen değişiklikleri de güçlenen dijital altyapısıyla ve teknoloji odaklı yatırımlarıyla yakından takip ediyor. Doğuş Otomotiv İcra ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu sorularımızı yanıtlarken; bizlere şirketlerinin yeni yatırımlarını ve teknoloji odaklı yaklaşımlarını da anlatarak gelecek öngörüleriyle ilgili önemli ipuçları verdi.

Değişen koşullarla birlikte sektörde de yepyeni trendler oluştu. Bizlere geleceğin araç trendlerinden ve şirket olarak hedeflerinizden bahsedebilir misiniz?

Otomotiv sektöründe özellikle son 5 yıl içinde ciddi bir dönüşüm görüyoruz. Üreticiler modellerinde artık çok dahakentsel mobiliteyi, dijitalizasyonu, bağlanabilirliği ve sürdürülebilirliği merkeze alıyorlar. Akıllı algoritmalar, öğrenenmakineler, yapay zeka gibi teknolojik faktörlerin üretimsafhasına çok daha fazla dahil olmasıyla birlikte, tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak teknolojiler de artık otomotivdünyasındaki yeni rotayı belirler hale geldi. Otomobil iç kısmında yaşanan gelişmeler bunların en önemli örneği. Büyükekranlara taşınan multimedya bağlantıları, dokunmatik vesezgisel donanımlar gibi detaylarda bu izleri görmek mümkün. Diğer yandan pilotsuz sürüşte ulaşılan seviye, aracınyol koşullarına göre ışığından, süspansiyonunun sertliğinekadar ortama uyum sağlaması gibi birçok yardımcı ve güvenli sürüş sistemleri de yaşanan gelişmeleri gözler önünesermekte. Geçmişte hayal bile edemediğimiz birçok uygulama, bugün standart olarak sunulan özellikler haline geldi.Pandeminin de hızlandırdığı bu süreçte, bireysel mobiliteihtiyacının da arttığı bir zamandan geçiyoruz. Bunun yanısıra e -ticaret ve dijitalleşme de hız kazandı. 2021 yılındabu değişimin daha büyük oranda yansımalarını göreceğiz.Covid-19, insanlık olarak yaşadığımız dünyaya yaptığımıznegatif etkiyi de gösterdi. Çevreye duyarlı araçlara talebindaha da artacağını düşünüyorum.Hizmet anlamında ise dijitalleşerek, tüketici beklentilerinecevap verme gerekliliği kaçınılmaz oldu. Biz Doğuş Otomotiv olarak, dijital dönüşüm süreci adına önemli bir yol kat ettik. Müşterilerimize beklentilerinin üzerinde yaratıcı hizmetsunma stratejimiz doğrultusunda, çağın getirdiği teknolojileri iş süreçlerine dahil etmek amacıyla 2017 yılında DijitalDönüşüm Departmanı’nı hayata geçirdik. İlk adım olarakdijitalleşme kavramının, Doğuş Otomotiv açısından tanımını ve kapsamını belirledik. Bu 4 yıllık süreç tüm çalışmasistemimizin dönüşmesine ve pandemi sürecini rahat geçirmemize neden oldu. 2021 yılı da dijitalleşmenin meyvelerinitoplayacağımız bir yıl olacak.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.