”GLOBAL ARENADA 23 ÜLKEDE PAZAR LİDERİYİZ”

Ülkemizi globalde de başarıyla temsil eden ve 59 ülkedeki mağazaları ile dünyanın dört bir yanında hizmet veren LC Waikiki’nin odağında, bulunduğu ve başarıya ulaştığı ülkelerde daha da büyümek yer alıyor. Yeni teknolojilerin adaptasyonuna ve dijitalleşmeye büyük önem veren şirket, tüm çalışmalarını mükemmel müşteri deneyimi yaratmak adına geliştiriyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, yurt dışı hedeflerinin yanı sıra perakende sektörünün gündemine dair bilgileri de aktarıyor.

LC Waikiki’nin gerek yurt içi gerekse yurt dışında geldiği noktaya dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? Küresel rotanızdaki yeni hedefler ve projeler neler?

Ülkemizi moda perakende sektöründe global arenada temsil eden öncü marka olarak sürdürülebilir büyüme ve kârlılık hedeflerimiz ile çalışmalarımıza devam ediyoruz. Markamızın ulaştığı nokta ile ilgili kısaca bilgi vermek gerekirse, bugün Avrupa’nın ilk 10 moda perakende markasından biriyiz. 59 ülkedeki mağazalarımız ile dünyanın dört bir yanında hizmet veriyoruz. Ayrıca e-ticaret operasyonlarımızla birlikte bu rakam 5 kıtadaki 82 ülkeye ulaşıyor. Türkiye’de 20 yıldır ciddi bir farkla pazar lideri konumundayız. Globalde ise toplamda 23 ülkede pazar lideriyiz. Şirketimizin kuruluş vizyonu, Avrupa’nın en başarılı 3 moda perakende markasından biri olmak. Önümüzdeki yıllarda bu hedefimizi gerçekleştirmek adına tüm gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. 2023 yılında farklı lokasyonlarda açtığımız 100’den fazla yeni mağaza ile toplam mağaza sayımızı yaklaşık 1.300’e ulaştırdık. Yılı, döviz bazında yaklaşık yüzde 10 büyüme ile geride bırakarak, ciromuzu 4.8 Milyon USD’ye ulaştırdık. Geçtiğimiz yıl ayrıca, başarılı olduğumuz ülkelerde derinleşme ve iyi performans gösteren mağazalarımızı büyütme stratejimizi sürdürdüğümüz, potansiyeli olduğunu düşündüğümüz yeni coğrafyaları da değerlendirdiğimiz bir sene oldu. Bir süredir hedefimizde bulunan Afrika ve Latin Amerika bölgelerine yönelik yatırımlara ağırlık verdik. Curaçao, Dominik Cumhuriyeti,Kosta Rika ve Mauritius gibi pazarlara giriş yaptık. Önümüzdeki dönemde ise giriş yapacağımız pazarlar arasında Güney Amerika, Kuzey Amerika ve Sahra Altı Afrika bölgelerindeki ülkeler bulunuyor. Buralarda verimli olabileceğini düşündüğümüz ülkelerde yurt dışı büyümemizi sürdüreceğiz.

Önümüzdeki dönem için “büyüme” odağınızda yer alan stratejiler ve projeler neler? LC Waikiki’nin gündeminde hangi hedefler yer alıyor?

Mevcut pazar koşullarında odağımızda; rekabetçi fiyatlar sunmak, değişen müşteri beklentilerini en iyi şekilde karşılamak, operasyonlarımızda optimizasyon ve verimliliği sağlamak bulunuyor. Bu konular üzerine çalışmalarımızı yoğun bir şekilde sürdürüyoruz. Yeni fırsatları takip etmekle birlikte, 2024 yılında büyümeyi daha çok bulunduğumuz ve başarıya ulaştığımız ülkelerde sağlayacağız. Ülkelerde derinleşirken, mevcuttaki verimli mağazalarımızın metrekarelerini de büyütmeyi planlıyoruz. Sene sonunda satış adedi ve dolar bazlı gelirlerimizde artış hedefliyoruz. Sistem, altyapı, mağazacılık ve lojistik başta olmak üzere yatırım miktarımızı bu sene için 100 milyon dolar olarak belirledik. İhracatta ise, son yıllarda olduğu gibi yine 1 milyar doların üzerinde kalmayı amaçlıyoruz. Önümüzdeki günlerde Somali, sonrasında ise Cibuti, Fildişi Sahilleri ve Sudan gibi ülkelere giriş yapmak üzere hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Diğer yandan 850 kişilik teknoloji ekibimizle yapay zeka kabiliyetimizi geliştirmek ve bu sayede yalınlaşmaya katkı sağlamak istiyoruz. Tabii ki e-ticaret tarafında da büyüme hedeflerimiz bulunuyor. Online pazar yerimizi geliştirmeye devam edeceğimiz bu sene içerisinde ayrıca sürdürülebilirlik raporumuzu da yayınlayacağız.

E-ticaret stratejinizi ve satış hacminizi öğrenebilir miyiz? Söz konusu modelin faydalarından nasıl yararlanıyorsunuz?
Bildiğiniz gibi geçtiğimiz yıllarda e-ticaret stratejimizde radikal bir karar alarak, yurt içindeki tüm pazaryerlerinden çıkmış ve kendi sitemizde farklı markalara da yer verecek şekilde değişikliğe gitmiştik. Attığımız bu adımın ardından çok kısa bir sürede pazaryerlerinde olduğumuz dönemdeki satış rakamlarımızı yakaladık.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.