”HEDEFİMİZ TÜRKİYE’DE E-TİCARET DENEYİMİNİN STANDARTLARINI YÜKSELTMEK”

Müşteri deneyimini merkezine alan, on binlerce işletmeyi bir araya getiren pazaryeri modeliyle sektörün gelişimine öncülük eden Hepsiburada, dijital dönüşüme liderlik ediyor. HepsiJet, HepsiLojistik, Hepsipay, HepsiAd, HepsiGlobal, Hepsiburada Market, Hepsiburada Seyahat gibi yeni marka ve hizmetleri hayata geçirerek tüm paydaşlarına ve sektöre fayda sağlayan şirket, teknolojinin yapıcı gücüne odaklanıyor. Business Türkiye için sorularımızı yanıtlayan Hepsiburada Pazarlama İletişimi ve HepsiAd Grup Direktörü Onur Gargılı, “Hepsiburada Reklam Çözümleri” hakkında bilgiler verirken şirket hedeflerini de aktarıyor.

Geçtiğimiz aylarda devreye aldığınız, “Hepsiburada Reklam Çözümleri” servisi ile iş ortaklarınıza çok çeşitli pazarlama hizmetleri sunuyorsunuz. Bu servisin hayat geçirilmesinin ana nedenleri hakkında bilgileri sizden dinleyebilir miyiz?

“Hepsiburada Reklam Çözümleri”, Hepsiburada olarak iş ortaklarımıza dijital pazarlama çözümleri üreten ve farklı kanallarda uygulanabilecek stratejik pazarlama faaliyetleri sunan bir servis. Bu servis kapsamında elimizdeki onaylı ve güvenli datayı uzman ekiplerimizce analiz ederek, iş ortaklarımızı en verimli şekilde hedef kitlelerine ulaştırmak için kullanıyoruz. En uygun pazarlama stratejisini sunarak satış ve kârlılık hedeflerine ulaşmalarını sağlıyor, mağazalarını ve ürünlerini daha görünür hale getiriyoruz. Böylece daha etkili performans elde etmelerine olanak tanıyoruz.

“Hepsiburada Reklam Çözümleri”nin kullanıcılarınıza sağladığı avantajları ve verimliliğe katkıları neler? Nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?

Hepsiburada Reklam Çözümleri’ni kullanan iş ortaklarımıza televizyon, açık hava reklamları, radyo ve çeşitli medya kullanımıyla ortak avantajlı medya satın alma planları sunuyoruz. Ek olarak, HepsiAd ile site içinde görünürlüklerini artırıyoruz. Ayrıca onlar için sosyal medya platformlarında influencer iş birlikleri ve ürün tanıtımları da gerçekleştiriyoruz. Hepsiburada Reklam Çözümleri servisini kullanan iş ortaklarımız, sektör ortalamasına göre yüzde 150 daha fazla erişim elde ediyor. Bu çözümle hedef kitlelerine minimum maliyetle ve etkili şekilde ulaşmalarını sağlayarak satışlarını ve kârlılıklarını artırmalarına destek oluyoruz. Ayrıca HepsiAd servisinden yararlanan iş ortaklarımız, “Efsane Kasım” döneminde satışlarını ekim ayına kıyasla 5 kata varan artışla tamamladı. Hepsiburada site içi banner alanlarında ve arama butonundaki reklam çözümleriyle iş ortaklarımıza milyonlarca müşteriye ulaşma imkanı tanıyoruz. Hepsiburada satıcıları, 2022 yılına kıyasla HepsiAd’e 6 kat daha fazla yatırım yaptı. Kasım ayında 25 binden fazla satıcı HepsiAd’e reklam verdi.

HepsiAd hizmetinizin iş ortaklarınızın satışlarını artırarak desteklediği gözlemlenirken, konuya dair değerlendirmelerinizi ve bu hizmet üzerinden planladığınız yenilikleri öğrenebilir miyiz?

Dijital pazarlamanın üçüncü dalgası olarak görülen perakende medyası aslında tüm dünyada yeni bir alan olarak kabul ediliyor. Hepsiburada Reklam Çözümleri’nin hayata geçirilmesinin ana nedeni, iş ortaklarımızın hedef kitlelerine doğru yerde ve zamanda minimum maliyetle ulaşmasını sağlamak ve satışlarını, kârlılıklarını artırmalarını desteklemek. E-ticaret platformlarının kendisinin aynı zamanda bir pazarlama mecrası olarak kullanılıyor olması yeni değil. Pazaryeri kavramının gelişimi ile birlikte e-ticarette iş modelleri de değişiyor ve gelişiyor. Dünyada ve Türkiye’de HepsiAd’in farklı örnekleri mevcut. Ancak bu çözümler çeşitli alanlarda birbirlerinden farklılaşıyor. Hepsiburada aylık 210 milyondan fazla ziyaretçiye sahip. Bu da özellikle büyük markalar gibi büyük reklam bütçeleri olmayan ancak büyük markaların pazarlama yatırımları ile elde ettikleri başarıya kendi ölçeğinde erişmek isteyen KOBİ’lere, HepsiAd ile görünürlüklerini ve erişimlerini artırma imkanı veriyor. 2024 yılında da iş ortaklarımızın büyümesi için belirlediğimiz yeni stratejilerimizi uygulamaya geçireceğiz. Önümüzdeki dönemde perakende (retail) medya sektöründe çok önemli bir oyuncu olan Hepsiad’in Türkiye’de bu pazarın büyümesine liderlik etmesi hedeflerimiz arasında.

Birçok operasyonunuzda önemli rol oynayan yapay zekanın yarattığı dinamikler ve önümüzdeki dönem için yaratacağı etkiler ile ilgili görüşlerinizi alabilir miyiz? Hepsiburada olarak bu teknolojiden nasıl yararlanıyorsunuz?

Kullanıcıların alışveriş deneyimini iyileştirmek için yapay zekanın kullanımı işimizin ayrılmaz bir parçası. Yapay zeka araçları, müşteriler için kişiselleştirilmiş ürün önerileri oluşturmak ve bazı durumlarda talep üzerine hızlı şekilde ürün fikirleri oluşturmak için giderek daha fazla kullanılıyor. Bunu offline perakendede yapmak daha zorken, e-ticaret size kullanıcı davranışlarına ilişkin çok fazla veri sunuyor. Teslimat süreçlerinden kullanıcılara sunduğumuz önerilere kadar uçtan uca pek çok alanda yapay zekayı verimliliği artırmak için kullanıyoruz. Yapay zeka, veri analizi, kişiselleştirilmiş öneriler ve reklam optimizasyonu operasyonumuzda önemli rol oynuyor. Örneğin, müşterilere kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak için yapay zeka algoritmalarını kullanıyoruz. Ayrıca, reklam kampanyalarını otomatik olarak optimize etmek ve veri analizi yapmak için yapay zeka teknolojilerinden faydalanıyoruz. Son dönemde öne çıkan “üretken yapay zeka” ürünü ChatGPT’yi kullanarak “değerlendirme özeti” bölümünü belli başlı kategoriler ve ürünler için devreye alarak, gerçekleştirdiğimiz entegrasyonla platformumuzda yer alan ürünler hakkında yapılan yorumları analiz ederek özetlemeye başladık. Müşteri memnuniyetini artırarak sürdürme hedefimizde yapay zeka ve makine öğrenmesi gibi son teknolojileri daha da etkin kullanıyoruz. Böylelikle Türkiye’de e-ticaret deneyiminin standartlarını daha da yükseltmeyi hedefliyoruz.

Müşteri memnuniyetini artırarak sürdürme hedefinizde yeni teknolojilerden yararlanma noktasında stratejilerinizi ve hedeflerinizi anlatır mısınız?

Hepsiburada olarak, ticaretin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuna sahip bir firmayız. Teknolojide doğan ve büyüyen bir şirket olarak, teknolojinin yıkıcı değil yapıcı gücüne inanıyoruz. Türkiye’nin en büyük 20 Ar-Ge merkezinden birine sahibiz ve teknoloji merkezimizde yüzlerce mühendisi istihdam ediyoruz. Kendi teknolojilerimizi üretiyor ve bu alanlarda sürekli olarak yeni çalışmalar, projeler gerçekleştiriyoruz. Ürettiğimiz bu yeni teknolojiler, müşteri deneyimini daha da iyileştirmek ve ticareti dijitalleştirmek noktasında bize destek veriyor. Ticaretin dijitalleşmesi, Hepsiburada için bünyemizde yer alan KOBİ’lerin, satıcıların ve girişimci kadınların da teknolojilerimizden faydalanabilmesi anlamına geliyor. Biz platformumuzu Türkiye’nin dört bir yanından KOBİ’lere, esnaflara ve kadın girişimcilere açarak onlara bu teknolojilerin kullanımına olanak sağlıyoruz. HepsiAd ile işletmelere platformumuzdaki ve farklı e-ticaret sitelerindeki faaliyetleri için sektörde sahip olduğumuz bilgi birikimi ve teknolojik altyapımızdan aldığımız güçle yeni nesil reklam teknolojileri ve çözümleri sunuyoruz. Böylece marka bilinirliklerinin artmasına ve işlerine katkı sağlayacak verimli yatırımlar yapmalarına destek oluyoruz.

E-ticaret deneyiminin standartlarını yükselten bir şirket olarak, ülkemizde yaşanan gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Hepsiburada olarak özellikle zorlu geçen geçtiğimiz yılda yarattığınız ve öne çıkan farklılıklar neler oldu?

Geçtiğimiz yıl stratejimizin temelini, şirketimizin ekonomiye ve topluma katkısını ve sürdürülebilirlik odağımızı tüm paydaşlarımızla paylaşmak üzerine kurduk. Şubat ayı başında yaşanan Kahramanmaraş merkezli deprem felaketiyle odağımızı deprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla mart ayında başlattığımız “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programımıza çevirdik. Programın 9 aylık sonuçlarına göre, bölgedeki KOBİ ve esnafın Hepsiburada üzerinden ticaret hacmi 3 milyar TL olurken, bölgede 2 bin 300 yeni işletme ise Hepsiburada ile e-ticarete başladı. Program ile bölgedeki 16 bine ulaşan KOBİ ve esnaf Hepsiburada’nın teknoloji, ticaret, lojistik ve pazarlama imkanlarıyla desteklenirken, iki yıl içinde bölgeden tüm Türkiye’ye ve dünyaya toplam 10 milyar TL’lik satış hacmi oluşturmayı hedefliyoruz. 2023 yılında e-ticaret açısından önemli metrikler olan müşteri sayısı, sipariş sayısı, sipariş sıklığı ve satıcı sayılarında önemli sonuçlar elde ettik. Toplam işlem hacmimiz, enflasyonun üzerinde büyürken müşterilerimizin sipariş sıklığı da arttı. Yılın üçüncü çeyreğinde toplam işlem hacmimiz geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 126 arttı. Aktif müşteri sayımız 12 milyonu, platformumuzdaki aktif satıcıların sayısı 101 bini aştı. Hepsiburada üzerinden verilen sipariş sayısı ise yüzde 55 artış gösterdi. 2023 için önemli önceliklerimizden biri de iş ortaklarımıza sunduğumuz çözümlerimizle büyümekti. HepsiAd ile iş ortaklarımıza sunduğumuz hizmetler dışında, HepsiJET ve Hepsipay ile sahip olduğumuz lojistik ve teknolojik kaslarımızı perakende markalarına da sunmaya başladık. 2024 yılında da bu alanda hızla ilerlemeye devam edeceğiz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.