”MUTLU ÇALIŞANLARA SAHİP ŞİRKETLER, GÜÇLÜ İŞVEREN MARKASIDIR”

İşveren tarafından sunulan fonksiyonel, ekonomik ve psiko – lojik yararların toplamı” olarak ifade edilen işveren markası kavramı, yetenek kazanmanın artık bir zorunluluk olduğu gü – nümüz iş dünyasında öne çıkan unsurlardan. Nitelikli adaylara ulaşmada ve şirketin itibarının artmasında kritik öneme sahip olan kavram, güçlü liderlerin de odağında. Küresel ölçekte ya – şanan gelişmelerle sertleşen rekabet ortamında marka itibarını da korumayı benimseyen bu kavramı ülkemizde en iyi yansıtan kuruluşlardan biri olan Borusan Holding, güçlü işveren marka – sıyla potansiyel yeteneklerin en fazla tercih ettiği işverenler ara- sında yer alıyor. Borusan Holding İnsan, İletişim ve Sürdürüle- bilirlik Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş, işveren markası için temel bileşenleri sorumluluk kültürü, güven ortamı ve geleceğe uyum olarak özetliyor.

İÇER IDEN DIŞARIYA AKAN SÜREÇ

İşveren markası, şirketin diğer şirketlerden farklılaşan unsur – larının yansıması. Yetenekleri çekebilmek ve o yetenekleri elde tutabilmek, farklılaşan unsurların oluşturduğu güçlü bir işveren markası ile mümkün. Çalıştığı şirket ile gurur duyan, fikirlerini paylaşmaktan çekinmeyen, gelişimleri desteklenen, ilham alan ve ilham veren, değer yaratan ve mutlu çalışanlara sahip şirket – ler, güçlü işveren markasına sahip. İşveren markasının odak noktası, önce şirketin kendi çalışanları sonra ise potansiyel ça – lışma arkadaşlarıdır. İşveren markası, içeriden dışarıya akan bir süreç olarak tanımlanabilir. Borusan olarak işveren markası için temel bileşenlerimizi so – rumluluk kültürü, güven ortamı ve geleceğe uyum olarak özet- leyebiliriz. Doğduğu topraklara ve yaşadığı topluma sorumlu, geleceğin gerektirdiklerine göre kendini her zaman yenileyen, yaşam boyu gelişime ve öğrenmeye inanarak bilgiye yatırım yapan, çalışanlarının heyecanlarını üretime dönüştürebileceği bir grubuz. Güçlü işveren markasını, yetenekleri kazanmak ve onları elde tutabilmek olarak ifade ediyoruz. Öncelikle güçlü iş – veren markamızla Borusanlılar için mutlu, anlamlı ve özgün bir çalışan deneyimi yaratmayı hedefliyor, potansiyel yeteneklerin de en fazla tercih ettiği işverenler arasında yer almayı amaçlıyo – ruz. Bu amaçla, 2017 yılında tüm grup şirketlerimizden çalışma arkadaşlarımızın katılımı ile gerçekleştirdiğimiz “İşveren Mar – kası” projemizin çıktısı olarak “Borusan Burada” markamızı oluşturduk ve son 5 yıldır tüm işveren markası stratejilerimizi Borusan Burada ana çatısı altında konumlandırıyoruz. Özellikle genç yeteneklerin şirkete kazandırılması amacıyla, her yıl ”Alpha Genç Yetenek ve Staj Programları”mızı gerçekleştiri – yoruz. Dijital ve objektif araçlar ile tasarlanmış, işe alım süreci pozitif bir aday deneyimi yaşatıyoruz. İşe ve stajlarına başlayan alphalarımızı, Borusan Akademi ekibimiz tarafından her yıl özenle tasarlanan gelişim programı ile sürekli destekliyoruz. Borusan olarak, yeteneklere ulaşabileceğimiz farklı projelerle sadece Borusan’ı tanıtmayı değil, onların gelişimini destekle – meyi ve fayda yaratmayı hedefliyoruz. Bu amaçla geçtiğimiz yıl “Borusan Teknoloji Okulu” projemizi hayata geçirdik. Gönüllü Borusanlı çalışma arkadaşlarımızdan oluşan eğitmenlerimiz ile teknolojiye ilgi duyan herkesin faydalanabileceği bir eğitim programı oluşturduk. Online platformlardan ücretsiz olarak her yaş grubundan kişilerin ulaşabileceği eğitimlerle, gelişimini desteklemek isteyen herkes fayda yaratmayı amaçlıyor, Borusan olarak uzmanlığımızı aktarıyoruz. Bu projenin devamı olarak geçtiğimiz haftalarda “Borusan Eşit – lik Okulu”nun lansmanını gerçekleştirdik. Grup olarak eşitliğe adanmış 10 yılda sürdürdüğümüz çalışmalarımızdan öğrendik – lerimizi Borusan Eşitlik Okulu’nda gönüllü eğitimlerimiz aracı- lığıyla herkesle paylaşmayı ve bu konudaki farkındalığı artırma- yı hedefliyoruz. Grup içerisinde gerçekleştirdiğimiz projelere örnek vermek ge – rekirse, geçtiğimiz yıl tüm şirketlerimizde pozisyonlarımızı tek tek değerlendirerek, çalışma düzenlerini belirledik ve 2022 ba – şında yeni düzen çalışma modelimizi lanse ettik. Şu anda pozis- yon gerekliliğine göre ofis, hibrit ve uzaktan olmak üzere farklı modeller ile çalışıyoruz. Yine 2022 yılında çalışmalarına başla – dığımız Borusan X Kurum Kültürü Projesi ile Borusan’ın 200 yıllık bir şirket olma yolunda, hangi kültür ögelerini koruması gerektiği, hangi yeni yetkinlikleri kazanması ve geliştirmesi ge – rektiğine yönelik çok kapsamlı bir çalışma yürütüyoruz. Tüm şirketlerimizden her seviyeden çalışma arkadaşımızın çalıştay ve anketlerle sesini duyarak yürüttüğümüz bu projede, ortak akıl ile kurum stratejimizi belirlemeyi hedefliyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.