Dünyanın en geniş teknoloji ürünleri portföyüyle “Herkes için Daha Akıllı Teknoloji” vizyonunu başarıyla sürdüren Lenovo Türkiye, marka bilinirliği sıralamasında en üstlerde yer alıyor. Geçtiğimiz 3 finansal yılda cirosunu yaklaşık yüzde 60 artıran şirket; Ar-Ge yatırımlarını da iki katına çıkardı. Sürdürülebilirlik doğrultusunda inovasyon vizyonunu ortaya koyan yenilikçi ürünleri ile faaliyetlerine devam eden Lenovo, topluma karşı sorumlulukları doğrultusunda aktif biçimde projelerin içinde yer alıyor. 2023 yılı hedeflerini sektör liderliğini sürdürmek üzerine kurduklarını belirten Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu sorularımızı yanıtlıyor ve Business Türkiye okuyucularına geliştirdikleri ürünler hakkında bilgi veriyor.

Ülkemizin güçlü teknoloji şirketlerinden Lenovo Türkiye, 2022 yılının ilk çeyreğini yüzde 21 pazar payı ile birinci sırada tamamlamış durumda. Şu an gelinen noktada yaşanan gelişmeleri ve pazardaki yerinizle ilgili değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Lenovo Türkiye olarak son 3 finansal yılda ciromuzu yaklaşık yüzde 60 artırdık. IDC sonuçlarına göre 2022 yılında ilk çeyreğini yüzde 21 pazar payı ile birinci sırada kapadık. İnovasyona bağlılığımız doğrultusunda herkes için daha akıllı teknolojilere odaklanmayı ve tüm dünyada akıllı dönüşüm hedefine doğru ilerlemeyi sürdürüyoruz. Türkiye’de markamız çok güçlü bir bilinirliğe sahip. Globalde yapılan “Marka Bilinirlik Index” araştırmasında Türkiye olarak, Lenovo marka bilinirliğinde diğer ülkeler ile karşılaştırdığımızda kendi bölgemiz olan EMEA’daki 16 ülke arasında en yüksek bilinirliğe sahip 2. ülkeyiz. Bundan büyük mutluluk duyuyoruz.

İnovasyon odaklı yaklaşımınızla Ar-Ge yatırımlarınızı gelecek 3 yılda iki katına çıkarmayı hedeflediğinizi biliyoruz. Bu alanda yatırım stratejilerinizin detaylarını ve hedef projelerinizi anlatır mısınız?

Lenovo, globalde de büyümesini sürdürürken, üç yıl içinde Ar-Ge yatırımlarını iki katına çıkarıp geçtiğimiz yıla göre yüzde 43 artışla 2 milyar dolara ulaştırdı. Bunun yanı sıra, Lenovo’nun ilk şirket içi üretim tesisini Macaristan’ın Ullo şehrinde açarak, gerçekleştirilen yatırımla uluslararası üretim operasyonlarının kapsamını genişlettik. Ullo fabrikamız, tedarik zinciri yönetiminin zorlaştığı günümüzde, ”Dünya 2021 En Başarılı Tedarik Zinciri Sıralaması”nda 9. olan Lenovo’yu bir adım daha öne çıkaracak. Türkiye’deki müşterilerimize çok daha hızlı üretim ve teslimat avantajı sağlayacağımız bu tesis sadece bir fabrika değil aynı zamanda müşterilerimizin ziyaretine açık bir Ar-Ge ve inovasyon merkezi olarak işleyecek.

Pandemi sonrası döneme rehberlik edecek teknoloji yatırımlarını artıran bir şirket olarak, zorlu süreçlerle birlikte gelinen noktada yarattığınız farklılıklar neler oldu?

Küresel ölçekte son 2 yıldır hepimizin tanık olduğu büyük bir teknolojik değişim ve dönüşüm sürecinden geçtik ve geçiyoruz. Teknoloji gelişip ilerlemeye daha büyük bir hızla devam edecek. Pandemide değişen çalışma koşulları ve artan teknolojik ihtiyaçları düşündüğümüzde, pandemi sonrasında da stratejimizde tüketicimize rahatlık ve kolaylık sağlayacak ürün ailemizi, hizmetlerimizi tanıtmak ve ihtiyaçlara göre çözümler sunmak esas hedefimiz olacak.

Global bir teknoloji lideri olan Lenovo, yalnızca sunduğu ürünler ve hizmetler ile değil aynı zamanda sürdürülebilirlik hedefleriyle de dünyaya değer katan projeler üretiyor. Öncelikle Lenovo’nun konuya dair genel bakış açısını öğrenebilir miyiz? Sürdürülebilirlik stratejileriniz ve gelecek hedefleriniz neler?

Lenovo olarak sürdürülebilirlik hedeflerimiz doğrultusunda 2020 emisyon azaltma hedeflerini planlanandan bir yıl önce gerçekleştirdik. Lenovo, 2050 yılına kadar net sıfıra ulaşma vizyonu için global düzeyde “Bilime Dayalı Hedefler Girişimi” ile iş birliği içinde kararlılıkla çalışıyor. Lenovo 2008 yılından bu yana, çalışmalarını ve hedeflerini, iklim değişikliğini en aza indirme, döngüsel ekonomi ve geri dönüştürülebilir malzemeler gibi konular çevresinde oluşturmayı içeren raporlar yayınlıyor. Net sıfır vizyonuna ek olarak, herkes için daha akıllı teknoloji hedeflerimizi hız kesmeden hayata geçireceğiz. Bu sene CES fuarında sürdürülebilirlik doğrultusunda her zamanki gibi inovasyon vizyonunu ortaya koyan yenilikçi ürünlerimizi ve daha akıllı teknolojileri tanıttık. Örnek olarak Lenovo ürün ailesinde sembolleşmiş bir marka olan ThinkPad, 30. Yılına özel olarak Z jenerasyonunun da beklentilerine cevap vermek amacıyla ThinkPad Z serisini çıkaracağını duyurduk ve yakında Türkiye’de de satışa çıkacak. Bu bilgisayarlar, yenilikçi tasarım, yüksek performans ile çevre dostu ürün özelliklerini bir arada sunuyor. Ürünün kendisinden ambalajına kadar dayanıklılıktan ödün vermeden çevre üzerindeki etkisinin azaltılmasına yoğunlaşan Z serisinde yüzde 100 geri dönüştürülmüş plastikten üretilen vegan deri, yüzde 75 geri dönüştürülmüş alüminyum, ürünün ambalajı için ise doğada yüzde 100 çözünen bambu ve şeker kamışı lifi kullanıldı.

Şirket olarak önem verdiğiniz bir diğer konu da sosyal sorumluluk. Yürüttüğünüz sosyal sorumluluk projelerinin detaylarını ve kapsamını anlatır mısınız? Sosyal sorumluluk alanında diğer çalışmalarınız neler?

Blindlook ile yaptığımız iş birliğiyle Türkiye’nin ilk “görme engelsiz” bilgisayar markası olduk ve ülkemizdeki 1 milyon görme engelli insanımıza bilgisayar kullanma olanağı sağlayarak dünyaya daha kolay entegre olma, daha akıllı teknolojilerden faydalanma fırsatı yaratabildik. Toplumumuza karşı sorumluluklarımızı önemsiyoruz. Bu konularda aktif çalışmaya devam edeceğiz. Biz Lenovo olarak globalde ve Türkiye’de toplumsal konulara gösterdiğimiz duyarlılıkla, bugüne kadar özellikle teknolojinin eğitime entegre edilmesi yönünde eğitim alanında gerçekleştirdiğimiz aktif çalışmalarımıza devam ediyoruz. Lenovo’nun girişimiyle kurulan ”Teknoloji ile Üretelim Platformu”nun yaptığı çalışmalar ile yeni teknolojileri, yapay zeka konularında eğitimleri sunarak, gençleri geleceğe hazırlamayı amaçlıyoruz. Diğer bir amacımız da teknoloji entegrasyonu ile çözüm ve ürünler geliştiren şirket ve girişimcilerimizi TİÜ Platformu ile ihtiyaçları doğrultusunda desteklemeye çalışmak.

Önümüzdeki dönem için büyüme ve yatırım hedefleriniz nelerdir? Tüketicileri hangi yenilikler bekliyor?

2023 yılında da hedefimiz, sektör liderliğini sürdürerek, Lenovo’nun akıllı teknolojileri barındıran, en yenilikçi ürünlerini, kullanıcılarımıza daha yakından tanıtmak olacak. Dünyada 15 “Araştırma & Geliştirme” ve 4 tane de “Yapay Zeka İnovasyon Merkezi”miz var. Dünyadaki tüm teknoloji firmaları içerisinde uçtan uca en geniş, en inovatif ürün yelpazelerinden birine sahip marka olarak en yeni teknolojilerle geliştirilmiş ürünlerimizi, son kullanıcı ve kurumsal kullanıcıların hizmetine sunmaya devam edeceğiz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.