TÜRKİYE’DE DİJİTAL SİGORTACILIĞIN LİDER PAZAR YERİYİZ

2000 yılında iLab Grup’un bir parçası olarak kurulan, Türkiye’nin ilk ve lider dijital sigorta platformu Sigortam.net, müşteri ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilecek teknolojilere yatırım yaparak, “müşterinin şampiyonu” olma hedefiyle hizmet vermeye devam ediyor. Dijitalleşme ve teknolojinin imkânlarını en üst düzeyde kullanan şirket, 22 farklı sigorta şirketiyle çalışıyor. Türkiye’de bir ilke imza atarak, yapay zeka algoritmasıyla müşterilerine düşük fiyat, geniş kapsam ve fiyat-performans açısından üç alternatifli şeffaf bir yönlendirme sunmaya başlayan sigortam.net aynı zamanda ülkemizin en büyük insurtech markası konumunda. Sigortam.net CEO’su Bora Uludüz sorularımızı yanıtladı ve dijital sigortacılık alanında bizleri bekleyen gelişmeleri anlattı.

Bu yıl 22. yaşını kutlayan sigortam.net, her geçen gün hizmetlerine bir yenisini ekleyerek başarı çıtasını yükseltmeye devam ediyor. Yenilikçi ve dinamik yapısını her daim koruyan şirketin tam anlamıyla bir kabuk değiştirme sürecinden geçtiğini biliyoruz. “Müşterinin Şampiyonu” olmak vizyonuyla hareket ettiğiniz yeni sürecinizin yola çıkış öyküsü ve hedefleri nelerdir?

Türkiye’nin ilk ve lider dijital sigorta platformu olarak 2000 yılında kurulduk. O günden bu yana güven üzerine inşa ettiğimiz bir yapıda büyüyerek, 7 milyona yakın müşterinin hayatına dokunan öncü bir insurtech şirketi olarak faaliyet gösteriyoruz. Vizyonumuz ve gelmek istediğimiz nokta, “Müşterinin Şampiyonu” olmak. Sigorta gibi komplike bir dünyayı müşterilerimiz için netleştirmek, karmaşık bir ürün olan sigortayı çok daha anlaşılır, basit, uygun ve erişilebilir hale getirmek istiyoruz. Dijitalleşme ve teknolojinin imkânlarını en üst düzeyde kullanırken, uzman insan kaynağımızla müşterilerimizin ihtiyaç duydukları her an yanlarında olmak istiyoruz. Bu nedenle de müşterilerimizin kafalarındaki soru işaretlerine daha net yanıtlar bulabilecekleri bir yapıya dönüşüyoruz. Yeni nesil teknolojik çözümleri insan dokunuşuyla harmanlayarak sigorta alanında müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşıma hedefiyle yeniliklerimizi sürdürüyoruz.

Tüm dünyada ve sektörlerde dijitalleşme hızla büyürken; sigortam.net, bugün Türkiye’nin en büyük insurtech markası konumunda. Sigortam.net’in gerçekleştirdiği, sektöründe avantajlı duruma gelmesini sağlayan inovatif yaklaşımları, yeni nesil teknolojileri ve hedefleri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Türkiye’de dijital sigortacılığın lider pazar yeriyiz. 22 farklı sigorta şirketiyle çalışıyoruz. Ülkemizde sektörde bir ilke imza atarak, yapay zeka algoritmasıyla müşterilerimize düşük fiyat, geniş kapsam ve fiyat-performans açısından üç alternatifli şeffaf bir yönlendirme sunmaya başladık. Dünyanın en iyi örneklerinden yola çıkarak oluşturduğumuz yeni sitemizi, Türk mühendisleri ve yazılımcıları geliştirdi. Tamamen şeffaf olan bu hizmetimiz Türkiye’de bir ilk. Buradaki şeffaf yönlendirme ve bağımsız skorlama altyapısı için ülkemizin köklü üniversitelerinden ODTÜ ile birlikte çalışıyoruz. Yenilenen web sitemiz ile teknolojik alt yapımızı güncellerken, paralel olarak UI-UX dediğimiz kullanıcı arayüzü ve deneyimi taraflarını da geliştiriyoruz. Bu tasarımları yaparken hem yurt içinde hem yurt dışında; gerek sigorta sektöründe gerek sigorta dışı birçok sektörde 40’tan fazla şirketi inceledik. Bu şirketler arasında özellikle yurt dışındaki fintech şirketleri bize yol gösterici oldu.

Türkiye’de dijital sigortacılık konusunda gelinen noktayla ilgili görüşlerinizi ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

Pandemiyle birlikte tüm sektörler dijitalleşmede birkaç yıl ileriye gitti ancak sigorta sektörü burada pek çok sektörün gerisinden geliyor. Sigortacılık taşıdığı potansiyel ile önemli fırsatları da barındıran bir sektör. Biz, Türkiye’nin insurtech bayrağını taşıyan markasıyız ve ülkemizde sigorta sektörünü ileriye taşıyacak makro trendin insurtech olduğuna inanıyoruz. Son yılların en önemli, en hızlı büyüyen ve yatırım alan sistemi fintech. Fintech ekosisteminin parlayan yıldızı da insurtech. Insurtech, sigorta sektöründeki tüm paydaşların yaşamlarını kolaylaştıracak ve risklerini en aza indirecek tüm inovatif çözümleri bünyesinde barındırıyor. Yüksek teknoloji çalışmalarının geliştirilmesinin yanı sıra fon, tecrübe ve mentorluk gibi birçok farklı alanda sınırsız destek sağlayan bir sistem. Insurtech alanında dikey penetrasyonu artırma hedefimiz var. Hem teknolojik altyapımız hem nitelikli insan gücümüzle bunu başaracağımıza inanıyoruz. Bu alanda daha da büyüyecek yatırımları gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

Halen Kasko, Zorunlu Trafik Sigortası, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, Özel Sağlık Sigortası, DASK, Konut Sigortası, Cep Telefonu Sigortası ürünlerini sunmaya devam ettiğinizi biliyoruz. Söz konusu sigortalarla ilgili getirdiğiniz yenilikler ve sunduğunuz hizmetler nelerdir?

Sigortam.net olarak, farklı branşlarda sigorta satın almak isteyen müşterilerimize tarafsız bir şekilde uygun teklifleri sunarak satış yapıyor ve herhangi bir sorunla karşılaşıldığında sigortalımız adına sigorta şirketiyle iletişime geçerek problemi çözüyoruz. Sigortalı için hizmet çözüm noktası da oluyoruz. Ayrıca sigortalılarımızın hasarları olduğunda da yanlarındayız. Hasar hattında IVR sonrasında sigorta danışmanlarımıza bağlanma süremiz 3 saniye. Hasar yapan sigortalımız 7/24 bize ulaşabiliyor ve tüm süreç boyunca uzman hasar ekiplerimizden destek alabiliyor. Ekiplerimiz tüm süreç boyunca sigortalımızın sigorta şirketi ile asistans şirket, eksper, servis gibi üçüncü partilerle arasındaki tüm akışta yanında oluyor, işlemleri dosya sonuçlanana kadar takip ediyor, biz de her aşamada müşterilerimizi bilgilendiriyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.