”TÜRKİYE’NİN EMLAK ÖZELİNDEKİ İLK ONLINE PAZAR YERİYİZ”

Doğan Şirketler Grubu Holding A.Ş. çatısı altında “Hürriyet Emlak” adıyla kurulan ve dünyanın en büyük yatırım bankalarından Goldman Sachs’ın şirkete yaptığı yatırımla bir dijital dönüşümün içine giren şirket, 2021 yılında “hepsiemlak” marka adıyla kurumsal kimlik değişimini gerçekleştirdi. 15 yıllık marka köklerine sadık kalarak daha genç ve daha dinamik bir algı yaratmayı hedefleyen Hepsiemlak, büyük bir takımla hem emlak arayanlar hem de profesyonel ve bireysel ilan verenlerin hayatını kolaylaştıracak teknoloji çözümleri sunuyor. Başarılı çalışmalarına devam eden Hepsiemlak CEO’su Zeynep Tandoğan sorularımızı Business Türkiye için yanıtladı.

2006 yılında Doğan Şirketler Grubu Holding A.Ş. çatısı altında “Hürriyet Emlak” adıyla kurulan şirketiniz, 2021 yılından bu yana “hepsiemlak” marka adıyla kurumsal kimlik değişimine gitti. Yaşanan marka dönüşümünün hikâyesini öğrenebilir miyiz? Bu karar alınırken öne çıkan faktörler neler oldu?

2006 yılında Doğan Şirketler Grubu çatısı altında kurularak Türkiye’nin emlak özelindeki ilk online pazar yeri olan Hürriyet Emlak, yıllar boyunca gelişerek büyüdü ve 2018 yılında dünyanın en büyük yatırım bankalarından Goldman Sachs’ın da şirketimize yaptığı yatırımla bir dijital dönüşümün içine girdi. Bu dijital dönüşümle birlikte sadece emlak özelinde hizmetler sunan ve tüm uzmanlık alanı bunun üzerine olan bir marka olarak “hepsiemlak” isminin bizi daha doğru tanımlayacağına inandık ve yaptığımız araştırmaların da bunu doğruladığını gördük. Son dönemde yaptığımız yatırımlarla da hem mobil uygulamalarımızdaki hem de web sitemizdeki deneyimi tamamen yenileyip üst seviyeye taşırken isim değişikliği için de doğru zaman olduğuna inandık ve 2021’in Mayıs ayında yeni ismimizi duyurduk. Hürriyet Emlak’tan hepsiemlak’a geçerken 15 yıllık markamızın köklerine sadık kalan ama daha genç, daha dinamik bir algı yaratmayı hedefledik. Bu algının tüketici tarafından da hedeflediğimiz şekilde anlaşıldığını düşünüyoruz. Yeni markamız, hem emlak profesyonelleri hem de genel tüketici gözünde fazlasıyla sevildi.

Söz konusu değişimle birlikte özellikle pazarlama stratejilerinizde odaklandığınız konular ve projeler ne yönde gelişim gösterdi? Bu dönüşümün genel etkilerini nasıl gözlemliyorsunuz?

Hepsiemlak ismiyle birlikte, üstün kullanıcı deneyimi, emlak sektörü uzmanlığı, yüksek kalite ve değer odağı ile emlak almak-satmak-kiralamak isteyen herkes için en güvenilir platform olmayı yeni vizyonumuz olarak belirledik. Bu vizyon doğrultusunda hem sektör profesyonellerinin hem de emlak arayışında olan kullanıcıların ihtiyaçlarını ayrı ayrı gözetip, onlara en iyi deneyimi yaşatacak çözümler sunmaya çalışıyoruz. Artık elimizdeki datayı daha fazla irdeliyor, kullanıcıyı daha fazla gözlemleyip ihtiyaçlarını anlamlandırmaya daha fazla zaman ayırıyoruz. İşin ticari tarafında hizmete sunduğumuz yeni katma değerli ürünler, teknolojik geliştirmeler ve alternatif satış kanallarıyla kısa sürede iyi sonuçlar aldığımızı söyleyebilirim. Aynı zamanda uygulamaya başladığımız yeni gelir modelimizin iş sonuçlarımıza hem kârlılık hem de ciro anlamında son derece olumlu yansıdığını gördük. Hepsiemlak’ın emlak profesyonellerinin gözünde yapacakları yatırımın karşılığını fazlasıyla veren bir satış kanalı olarak kabul edilmesini istiyorduk. Takip ettiğimiz araştırmalar bu yolda tatmin edici bir mesafe kat ettiğimizi ortaya koyuyor fakat her zaman bir gelişim alanımız var. Biz de bu alanı sonuna kadar doldurmak için var gücümüzle çalışıyoruz.

Her sektörde olduğu gibi emlak sektöründe de hızlı bir dijitalleşme süreci yaşanıyor. Hepsiemlak olarak dijitalleşme sürecinde stratejileriniz ve projeleriniz neler oldu? Nasıl bir yol haritası izlediniz?

2020 yılının ilk çeyreğinde hayatımıza giren pandemiyle birlikte bu dijitalleşme ihtiyacı emlak sektöründe daha da hissedilir bir hal aldı fakat bu durum bizim gibi bir şirket için kendimizi daha iyi ifade edebilmek adına fırsat oldu. Bu dönemde tüketicinin ihtiyaçlarına cevap veren online ev turu, görüntülü emlakçı araması gibi servisler geliştirip, yayına aldık. Emlakçılarımıza dijital dünyaya ayak uydurmalarını sağlayacak eğitimleri daha sık yapmaya, onları işin uzmanlarıyla bir araya getirmeye başladık. Bu dönemdeki anlık çözümlerin yanında bu dijitalleşmenin hızını yakalayabilmek için şirket içerisindeki yönetim yapımızı daha yatay bir şekle getirmeye çalıştık. Çevik yönetim anlayışıyla oluşturduğumuz çalışma gruplarında her seviyeden, farklı ekiplerden paydaşlarla projelerimizi fikir aşamasından hayata geçmesine kadar birlikte geliştiriyoruz. Bu anlayış, çalışmalarımıza hız ve şeffaflık getirirken aynı zamanda yapılan tüm projelerin tüm şirkette de daha kolay benimsenmesini sağladı. Hepsiemlak artık günü yakalayan çözümleriyle bir ilan sitesi olmaktan öte, bir teknoloji markası ve sektörün bu yolculuktaki lokomotifi olma rolünü başarıyla üstleniyor.

Yeni üye sayınız her geçen gün artarken, ilan sayınızda da yükselen bir grafik göze çarpıyor. Son dönemle birlikte bireysel ilanlarda nasıl bir yönelim gözlemliyorsunuz? Söz konusu artışın altında yatan etkiler nelerdir?

Bireysel ilan veren kitle, bizim için son derece önemli ve bu kitleye özel yürüttüğümüz, belirli periyotlarla tekrarladığımız hem kalitatif hem de kantitatif sonuçlara dayanan kapsamlı bir araştırmamız var. Bizim gözlemlediğimiz şu; artık kendi gayrimenkulünü pazarlayabilmek bu kadar basit bir hale gelmişken, zamanı olan tüketici, işini kendi halletmeyi tercih ediyor ve bizim gibi kanallardan bunu kolayca yapabiliyor. Tüm sektörden farklı olarak hepsiemlak’ta biz kendi ilanını yayınlayan bireysel kullanıcıların ilanlarını satılana ya da kiralanana kadar ücretsiz şekilde listelemesini sağlıyoruz. Üstelik bunu yaparken de her kategoriden (ev, arsa, iş yeri) aynı anda birer ilanı ücretsiz yayınlayabilmelerine olanak sağlıyoruz. Bir gayrimenkul sahibiyseniz, ilanınız için fotoğraflarınızı çektikten sonra sadece iki dakika içerisinde ilanınızı oluşturup, hepsiemlak’ta yayına alabilirsiniz. Eğer bu süreçlere ayıracak vaktiniz de varsa biz işinizi kolaylaştırmak için elimizden geleni yapıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.