”TÜRKİYE’NİN MARKASI OLMANIN SORUMLULUĞU İLE ÇALIŞIYORUZ”

Ülkemizin güçlü mağaza zinciri Boyner Büyük Mağazacılık, bulunduğu sektörü sürekli yeniliklerle tanıştırarak, öncü rolünü ve ilkeli yolculuğunu başarıyla sürdürüyor. Ürün ve marka çeşitliliğinden müşteri deneyimine, tedarik süreçlerinden satış kanallarına kadar birçok alanda yeni projelerle kendisini sürekli güncelleyen şirket, müşterilerine adeta bir yaşam deneyimi sunuyor. Metaverse ve NFT gibi yeni e-ticaret modellerini ve trendlerini yakından takip eden Boyner, 2023’te de en az yüzde 100 büyüme hedefliyor. “Zanaat X Boyner” projesi ile kültürel değerlerimize sahip çıkmanın yanı sıra zanaat ekonomisi de yaratarak el emeğinin değerini tekrar ticarete kazandırıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı ya – nıtlayan Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan, Boyner’in 2023 yılı hedeflerini ve öte – sinde geleceğe uzanan yolculuğunu aktarıyor.

Yerli ve yabancı birçok marka yarattığınız kon – sept sayesinde ülkemiz tüketicileriyle buluşma şansı yakalıyor. Konsept stratejinizi ve buradaki gelişmelerini sizden dinleyebilir miyiz?

Boyner, birçok markayı ve koleksiyonu yaşam tarzı ve deneyim mağazacılığı ile bir arada sunan önemli bir destinasyon. Biz, buna “Boyner seçkisi” diyo – ruz. Öyle bir seçki düşünün ki yüzlerce markayı bir arada sunuyoruz. Son dönemlerde ayrıca “Sadece Boyner’de” konseptine odaklandık. Koleksiyonla – rımızı Türkiye’de sadece Boyner’de bulunabilecek markalarla zenginleştiriyoruz. “Curated fashion”ın Türkiye’deki iddialı bir temsilcisiyiz. Alanında en başarılı markaları Boyner’de bir araya getirmekten dolayı mutluyuz. Les Visionnaires, ulaşılabilir lüks markalarımız arasında katılan zincirin son halka – sı oldu. Fabrika, Aéropostale, Limon Company, National Geographic, Cotton Bar ve T-Box gibi Boyner’e özel markalar da bu seçkinin önemli par – çaları. Bu noktada belirtmek istediğim bir konu daha var. Boyner çatısı altındaki tüm ürünler ve markalar “te – miz üretim ilkeleri” ve “kimyasal güvenlik” kapsa – mında özenle seçiliyor. 40 yılı aşkın süredir müşte – rilerimiz ile aramızda inşa ettiğimiz güçlü bir bağ ve güven var. Bu nedenle, birlikte yola çıkacağımız isim ve markaları seçerken bizimle aynı vizyonu ve de – ğerleri paylaşmalarını oldukça önemsiyoruz. Moda perakendesinde yarattığımız başarıyı ilke edindiği – miz değerlerle harmanlıyor ve vizyonumuza uygun iş birlikleri hayata geçiriyoruz.

Online alışveriş deneyimine farklı bir perspektif getiren “Boyner Now”, alışveriş deneyiminde di – jital dönüşümün etkilerini yansıtan en başarılı çalışmalarından biri olarak öne çıkıyor. Kulla – nıcılara 90 dakika içinde teslimat imkanı sunan uygulamanın işleyişini ve sağladığı avantajları anlatır mısınız?

Dijital dönüşümün hız kazanmasıyla değişen müşteri bek – lentisi ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek adına uzun za – mandır ”All-line” adını verdiğimiz stratejiyle hareket edi – yor ve bu yaklaşımımızla her zaman sektöre yön veriyoruz. Boyner’de sadece mağazacılık yapmıyor, hikayeler yazmayı, deneyimler tasarlamayı ve trend belirleyici olmayı seviyoruz. Yazdığımız hikayelerle ve deneyimlerle hem sektöre hem de müşterilerimize ilham olmak istiyoruz. Yaptığımız işin her adımında iyi bir müşteri deneyimi ve mutluluğu yaşatmak var. Boyner Now tam da bu noktada ortaya çıkmış bir fikir. Boyner Now ile yeni nesil alışveriş deneyimini müşterile – rimizin ayağına, evlerine ulaştırdık. Fiziksel mağazacılık ile online alışverişin iç içe geçtiği bir deneyim tasarlayarak, online alışverişin acı noktalarını pozitife çevirecek bir uygu – lama geliştirdik. Öncelikle kullanıcıların online alışverişten beklentilerine odaklandık. Araştırmalarla gördük ki “iade” online alışverişte en çok şikayet edilen konulardan biri. İa – deye sebep olan konuları araştırdığımızda ise sipariş verilen bedenin olmaması, rengin beğenilmemesi ya da ürünün ki – şinin üstünde istediği gibi durmaması gibi konular öne çık – tı. Yakaladığımız bu önemli içgörüyle kullanıcıların seçtiği alternatif beden ve renkteki ürünleri 90 dakika içerisinde bulunduğu adrese teslim ediyoruz. İkinci bir araştırma çıktısı ise “ödeme” oldu. İade süreçle – rinin uzantısı olarak ödemenin geri alınması, iade edilecek ürünün kargoya teslim edilmesi gibi süreçler tüketiciyi e-ti – caretten uzaklaştırıyor. Boyner Now’a bir de “Önce dene, tamamsa öde” özelliği ekledik. Kullanıcılarımızın deneyip beğendiği ürünleri kapıda ödeme yaparak satın almasını sağladık. Böylelikle “Kargom geldi ancak ürün istediğim gibi olmadı. Bu nedenle iade edeceğim ama bu yoğunlukta nasıl vakit bulacağım?” gibi sorunları ortadan kaldırdık. Sunduğumuz deneyimin önemli bir parçası olan teslimat görevlilerimizi “Müşteri Temsilcisi” olarak konumlandırdık. Öyle bir deneyim ki 90 dakika içerisinde Boyner mağaza – sı size geliyor, deniyorsunuz, beğenmezseniz hepsini o an geri veriyorsunuz. Beğenirseniz ürünler sizinle kalıyor ve o an ödeme yapıyorsunuz. Boyner Now, başından sonuna Boyner’in dinamizmini ve yenilikçi yönünü yansıtan, zengin müşteri deneyimi sunan bir uygulama.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.