Sirketlerin uluslararası pazarda yer alabilmeleri için köklerinin kendi vatanlarında olması gerekir.” misyonu ile hareket eden Royal Şirketler Grubu; kendi vatanında bulunan birçok firma ile iş birliği yaparak 1997 yılında üretime başladı. Royal Ailesi tecrübeli tasarımcı ve mühendisleri ile ilk yıllarında elektrikli ev aletleri üreterek sektördeki yerini aldı. Yeniliği ve gelişimi ilke haline getiren Royal, dönemin şartlarını ve değişimini göz önüne alarak en çok yatırımı Ar-Ge çalışmalarına yapıyor. Güçlü stratejileri ve kriz yönetim planları ile tüm dünyayı etkileyen pandemi döneminde başarı çıtasını nasıl yükselttiklerini ve önümüzdeki günlerdeki hedef ve aksiyon planlarını, Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Türkeş Öngel bizlerle paylaştı.

Rekabetin oldukça yoğun olduğu, çok hareketli bir sektörde faaliyet gösteriyorsunuz. Sizi bu sektörde farklı kılan özellikler nelerdir?
Benim en önemsediğim şey kurumsal hedeflerin doğru tayin edilmesi ve bu hedeflere kesin bağlılıktır. Bizi farklı kılan durum, bugün hala 25 yıl önce koymuş olduğumuz kurumsal hedefin arkasında olmamızdır. Zamana ve rekabet koşullarına göre kurumsal hedeflerimizi sürekli güncelliyor ve stratejilerimizi bu hedeflere göre oluşturuyoruz. Yoğun rekabet ortamında bizi güçlü kılan en önemli unsurlardan biri de kurum kültürünün tüm personelimiz tarafından benimsenmesidir. Kurumsal hedeflerimiz için Royal Şirketler Grubu olarak hep birlikte el ele var gücümüzle çalışıyoruz. Şirketin çeşitli kademelerindeki personellerimiz, Royal Şirketler Grubu’nun kurumsal hedefini ve vizyonunu içselleştirerek kurum içindeki faaliyetlerine devam etmektedirler.

Son dönemde tüketici tarafında pratik ve inovatif ürünler büyük ilgi görüyor. Royal olarak Ar-Ge çalışmalarına ve yenilikçiliğe çok önem verdiğinizi biliyoruz. Bu alandaki yatırımlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Tüketici tercihleri ve hızla değişen dünya trendleri, yaşam koşullarına paralel gitmektedir. Royal Şirketler Grubu olarak, hedef kitlemizin ihtiyaçlarını ve tüm yenilikleri takip ederek, tercih edecekleri yenilikleri ve çözümleri geliştiriyoruz. Şirket içi yatırımlarımızın büyük çoğunluğunu Ar-Ge ve insan kaynağı departmanlarına yapmaktayız. Önem verdiğimiz diğer konu ise çevreye duyarlı bir üretim şeklidir. Bu ana misyonumuz çerçevesinde, ürettiğimiz ürünler genel itibarıyla geri dönüşüme uygun hammaddelerden yapılmaktadır.

Yeni yatırımlarıyla büyüyen bir Royal Şirketler Grubu görüyoruz. Bu büyümenin arkasında yatan stratejiyi anlatır mısınız?

Royal Şirketler Grubu olarak koşulları analiz edip, sektörümüzü yakından takip ederek, değişen dinamikleri inceliyoruz. Bu doğrultuda tüm gücümüzü ve kaynaklarımızı doğru kullanıyor ve bilinçli adımlarla büyüyoruz. İnsan kaynakları, finans ve piyasa rekabet gücü gibi konularda titizlikle yaptığımız çalışmalarla doğru zamanda doğru adımlar atıyoruz. Attığımız adımların doğruluğunu ise tüketici ihtiyaçlarına cevap verebilmemizle ölçüyoruz. Sonuç itibarıyla sadece arzı karşılamak değil; talep yaratmak ve tüketicinin şu an farketmediği ihtiyaçlarını ortaya çıkarmak da en önemli stratejilerimizden. Başarılı bir firma olmak için tercih edilen, aranılan ve ismi bilinen bir marka olmanız gerekir. Özetlemek gerekirse; başarılı stratejilere sahip bir firma olmak için sektörü, tüketiciyi, dünyayı takip etmeli ve yeniliklere imza atmalısınız.

Şirketiniz büyümedeki hızını Türkiye’de mi yoksa yurt dışında mı yakaladı? Şirketinizin yurt dışındaki konumu nedir ve hangi pazarlarda yer almaktadır?

Yerel olmayı başarmadan ulusal, ulusal olmayı başarmadan uluslararası olmak zordur. İşletmelerin kökleri olmalıdır. Bizim kökleşmemiz ise ülkemizdedir. Türkiye pazarında güçlüyüz. Dünya pazarındaysa ürünlerimizi 41 ülkeye sunuyor ve her geçen gün bu pazarlarda daha da güçleniyoruz. Bu güçlenmenin arkasında yatan en önemli faktör, dünya standartlarında üretim yapmak, trendleri takip etmek ve güçlü bir ekibe sahip olmaktır. 2021 için hedefimiz ulaştığımız dünya ülkelerinin sayısını hızla arttırarak hem ülke ekonomisine katkıda bulunmak hem de ülkemizin adını gururla her yere taşımaktır.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.